רדיו בלה בלה: פודקאסטים וסרטונים כיתתיים סביב נושאים

 


שמחה לשתף אתכן באתר פשוט לפעולה (תלמידים לא צריכים לפתוח חשבון) המאפשר לכם לארגן סביבה מוגנת כיתתית לדיונים כיתתיים, הסביבה מאפשרת לתלמידים להעלות תגובות כתובות, סרטונים ולהקליט הקלטות שמע בתוספת פתיחים וצלילים, להגיב אחד לשני ובעצם לקיים דיון מקוון. 

לקריאה עוד על הסכתים (פודקאסטים) בחינוך הכנסו לפוסט הקודם בנושא.

הכלי דומה מאוד לFlipgrid אבל הוא ממוקד שאלות ותשובות ועובד קצת שונה, אין לו לדוגמה פילטרים והוא מפוקס יותר סביב אודיו (למרות שגם בFlipgrid ניתן להקליט אודיו בלבד ותגובות כתובות בלבד).  




ישנו "פוסט" שהוא הראשי והוא יכול להיווצר על ידי המורה או התלמידים, ואליו אפשר להעלות תגובות רבות, התגובות יכולות להיות כתובות, מוקלטות באודיו או מוקלטות כסרטון. 


כך נראה סרטון ראשי- התחלה של דיון





כך נראה השרשור השלם עם התגובות מתחת






כך נראית תגובת וידאו




רעיונות ליישום בכיתה 😎


שעור אנגלית
 לאחר סיום הפרק בספר, המורה מתחילה ערוץ חדש באתר SYNTH ובתוכו מספר שאלות עליהם התלמידים עונים. 
למשל:
ערוץ שנקרא: בתים מסביב לעולם - כיתה ה'- ספר Our World/ ECB  יחידה 1: Our World

שרשור 1: מהו הבית הכי מוזר או ייחודי שראיתם ביחידת הלימוד שלנו? תארו אותו בכתיבה בתגובות. 

שרשור 2: תארו את הבית שלכם, אילו חדרים יש? תארו בכתיבה או בהקלטת שמע. הוסיפו תמונה מתאימה ומוזיקת פתיחה. 

שרשור 3: אתם שדרי רדיו, ספרו על בית שראיתם בשכונה שלכם כאילו הייתם שדרי רדיו המדווחים מהשטח, השתמשו בתארים מתאימים. השתמשו בהקלטת שמע, הוסיפו פתיח (מנגינת פתיחה). 

שרשור 4: מהו המקום האהוב עליכם בבית? השתמשו באופציית הסרטון וצלמו לנו את החלק האהוב עליכם בבית, ספרו מה אתם אוהבים לעשות בו. הוסיפו תמונה מתאימה ומוזיקת פתיחה. 




שעור חברה בנושא: הכללות, דעות קדומות וסריאוטיפים.  
מתוך חוברת "יוצרים סביבה בטוחה ומכבדת" בהוצאת מטח

לאחר סיום הלמידה בנושא, המורה מתחילה ערוץ חדש באתר SYNTH ובתוכו מספר שאלות עליהם התלמידים עונים. 

שם הערוץ: הכללות, דעות קדומות וסריאוטיפים. 


שרשור 1: כולנו עושים הכללות. האם לדעתכם הכללות ודעות קדומות הן תופעות חיוביות או שליליות? מדוע? הביאו טיעונים בעד או נגד. הקלידו את תשובתכם או הקליטו אותה בסרטון או בהקלטת שמע. הוסיפו תמונה מתאימה ומוזיקת פתיחה. 


שרשור 2: חצינו את הכביש מאחורי משאית ארוכה אך פתאום הגיחה מכונית וכמעט דרסה אותנו. אנחנו עשויים להכליל: "חציית כביש מאחורי משאית היא מסוכנת". זוהי דוגמה לכך שהכללה עשויה לפעמים להגן עלינו.
ספרו על עוד הכללות שיכולות להגן עלינו. 
כתבו את תשובתכם על ידי הקלדה מטה. הוסיפו תמונה מתאימה ומוזיקת פתיחה. 


שרשור 3: האם קרה לכם שנפגעתם מדעה קדומה, מסטראיוטיפ או הכללה? מה קרה?

בחרו אם להסריט, להקליט או לכתוב את תשובתיכם. אם הקלטתם, הוסיפו תמונה מתאימה ומוזיקת פתיחה. 


להלן המדריך השלם שהכנתי המסביר הכל צעד אחר צעד.



האתר עובד גם בטלפונים חכמים ללא הורדת אפליקציה אבל רק באפשרות הקלטת אודיו. השימוש באפליקציה של goSynth הוא חלק יותר אבל רק לתלמידים שיש להם חשבון רגיל עם כתובת מייל. 



הצטרפו לקבוצת הפייסבוק ועמוד הפייסבוק!


שלכן,


הילי




הוסף רשומת תגובה

0 תגובות