פודאקסטים או הסכתים בחינוך: הקניית ידע חדש או יישום של יחידת לימוד תוך טיפוח שלל מיומנויות

פודקאסטים או בעברית הסכתים, יכולים להיות דרך מענינת ללמד גם בכיתה וגם מרחוק. אפשר להאזין לפודקאסטים תוך כדי צביעה או ציור, התעמלות או רגיעה. אם התלמידים מקבלים משימה לבית, הם יכולים להקשיב לפודקאסטים תוך כדי נסיעה עם המשפחה, הליכה, ריצה או לפני השינה.  רצוי לתת שאלות מראש להאזנה פעילה ומכוונת. האזנה פעילה עובדת על מיומנויות של הבנת הנשמע ביחד עם צבירת ידע חדש המונגש באופן מעניין ומסקרן. 

@soundtrap

דוגמאות:

הנגשה מענינת בנושאים הסטורים תוכלו לשמוע בפודקאסטים של כאן תאגיד השידור עם יובל מלחי בקישור זה.  הפרקים מחולקים לנושאים שונים, חלקם מתוך תוכנית הלימודים בהסטוריה, והם צוללים לתוך הסיפורים האישיים של אנשים בהסטוריה כמו סיפורה של גולדה מאיר או לאה גולדברג באופן מעניין ומסקרן. מלחי מנגיש את הידע לילדים צעירים בעזרת בדיחות, דיאלוגים מצחיקים ואפקטים הסוחפים של הילדים לתוך העלילות ההסטוריות. 

 מורים למדעים? הנגשה מענינת לילדים במדעים תוכלו למצוא בפודקאסט גם מבית כאן 11 "אבא למה?" לחצו כאן. בפרקים אלו אורן פרבר עונה על שאלות בתו, באופן קולח ומשעשע תוך העמקה לתוך נושאים מדעיים שקשה להסבירם וחיבורם לחיי היום יום. בפודקאסט ילדים לומדים כיצד עובד נר, מדוע העננים לא נופלים ולמה למשל חשוב לא לשחות נגד הסחף בים. פרבר מנסח הסברים באופן ברור, קליל וסבלני ומתמודד לפעמים עם תגובות משעשעות מצד בתו, מה שגורם להזדהות בקרב המאזינים הצעירים. 


לאחר נסיון בהאזנה, יוכלו התלמידים להקליט בעצמם פודקאסט כסיכום ליחידת לימוד. הם יוכלו להוסיף מוזיקת פתיחה, מוזיקת סיום ולעבוד על כישורי ההתארגנות, ניסוח, שיתוף פעולה והבעה בעל פה על ידי תכנון של פודקאסט ושיתופו עם עמיתים. 

למספר פעילויות בעקבות הסכתים לחצו כאן והורידו. 


בעמוד מטה, תוכלו ללחוץ על הקישורים, לקרוא על הפוטנציאל הטמון בכלי זה בחינוך, הן לשלב ההקניה והן לשלב היישום ולטיפוח מיומנויות שונות. כמו כן, לחצו לעבור לאתר הפודקאסטים הגדול והמקיף, שיעורים לדוגמה בנושאים שונים כמו בריונות וההסטוריה של הדינוזאורים,  תוכלו להוסיף המלצות משלכם בלוח הפאדלט וכן תוכלו לראות דוגמאות לפודקאסטים שהכינו תלמידים במודיעין עם המורה יוני אלבז והצעות למחוונים להערכת פודקאסטים של תלמידים. 

מוזמנים לחקור את הנושא ולהוסיף המלצות בעמוד הבא:


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות