שונים ביחד: שישה כלים דיגיטלים שתומכים בהכלה ונותנים מענה לשונות

 



 

הכלי והמדריך

יתרונותיו ללמידה המותאמת

WizerMe




מדריך בעברית

 

כלי ליצירת דפי עבודה אינטראקטיביים, הדבר מאפשר ליצר יחידה מקוונת מתחילתה ועד סופה בכלי אחד בלבד כולל חיווי מיידי ללומדים ומעקב תשובות על ידי המורה.

ההוראות ניתנות להקלטה. 
לומדים המתקשים בכתיבה, יהנו ממענה דרך הקלטה במקום כתיבה וממענה באמצעות איור.

ניתן לשלב כל מיני סוגי מדיות כמו סרטונים/ הקלטות/טקסטים, הטמעות שונות ושאלות הנותנות מענה לשונות הלומדים ביחס לסגנונות הלמידה. 


סוגי השאלות: שאלות פתוחות וסגורות, סרטונים, תמונות, השלמת מילים בטקסט, טבלאות, תרגולי מיון והתאמה, איורים, הקלטות קוליות ועוד.

Flipgrid

 מדריך לכלי

הפלטפורמה מאפשרת דיון וידאו מקוון בין לומדים באותה כיתה או מכיתות שונות ברחבי העולם. מדובר בכלי המאפשר יצירת וידאו ל"דור הטיק טוק": פילטרים שונים, סטיקרים ואימוג'יז מתווספים לוידאו כדי לעצב וידאו באופן מושך ולאחר מכן מעלים תגובות לסרטוני העמיתים. 

הכלי מתאים להוראה מותאמת ביכולת של כל אחד מהלומדים להקליט סרטון באורך שהוא רוצה, במקום כלשהו שירצה (בבית או בחוץ) ועם מי שירצה ולעצב את הוידאו בשלל אפשרויות עיצוב הקיימות באתר.  

הכלי מעודד ביטוי אישי והשמעת קולו האישי של התלמיד במרחב הכיתתי, אלמנט המעלה מוטיבציה פנימית. 

ניתן להגיב לחברים באמצעות הקלטה, או תגובה כתובה. 

ניתן לצרף קישור לחיבור או משימת כתיבה ולהקליט סרטון רפלקטיבי המסביר את עבודת הכתיבה המצורפת ובכך לשלב עוד מיומנויות. 

Quizizz



 מדריך בעברית 

משחק אינטראקטיבי חברתי המשלב שלל סוגי אינטראקציות  וסוגי שאלות כמו סקרים/שאלות פתוחות/שאלות מוקלטות/שאלות בשילוב תמונות/שאלות של ביטוי אישי והבעת דעה והכל תוך דימוי משחק וידאו עם כוחות שונים המאפשרים לשחק ולהרוויח נקודות. 

הכלי מתאים להוראה מותאמת ביכולת המשחוק שלו, העלאת המוטיבציה של התלמידים, התחרותיות הקבוצתית וכן אלמנטים כמו הקראת שאלות ובמיוחד "כוחות דיגיטלים" שדרכן אפשר לנסות שוב שאלות שלומדים נפסלו בהן בעבר וכן: אפשרות ל50/50 ועוד כוחות המאפשרים לכל אחד לנצח במשחק, גם מישהו שמתקשה, דבר המגביר את תחושת הבטחון העצמי של הלומד ותחושת המסוגלות. 

Power Point

Screen -O -Matic

And

Edpuzzle

 הדרכה בעברית על שני הכלים ביחד.

הדרכה רק על dpuzzleE

כלי המאפשר יצירת וידאו עם הסבר המורה בנושא חדש.

הכלי מאפשר לצלם את המסך ואת המורה באותו הזמן. השלב הראשוני יהיה להכין מצגת עם החומר שאני רוצה ללמד באופן ברור ומרווח ולאחר מכן להקליט את המורה מלמדת את החומר שקופית אחר שקופית בסגנון voiceover.

ניתן להשתמש לשיעור הפוך, להקראת טקסטים, להקניה של חומר חדש וכדומה. 

הכלי מאפשר למידה מותאמת מכיוון שניתן להקליט טקסטים מול הטקסט עצמו ובכך לעזור לתלמידים המתקשים בקריאה. 

כן, הלומדים יכולים לצפות בקצב שלהם, להריץ קדימה או להעביר אחורה. 

לאחר מכן אפשר להטמיע שאלות תוך כדי על מנת ל"עכל" את החומר במנות קטנות.

הכלי Edpuzzle  מאפשר הטמעת שכבה של שאלות על גבי הסרטון. ניתן להשתמש בכל סרטון מהרשת או להעלות סרטון חדש ומקורי שהמורה הקליטה, עצם השאלות המוטמעות בסרטון עוזרות לתלמידים להשאר מרוכזים ופעילים בזמן הצפייה.

האלמנט מסייע ללומדים רבים עם קשיים בקשב.

התאמה לקצב האישי: כשמופיעה שאלה על הנאמר בסרטון התלמידים יכולים לצפות שוב בקטע האחרון, לחפש את המידע שביקשו בשאלה ולהזכר בנאמר כדי לענות היטב על השאלה.

המורה מקבלת את דוח תשובות הלומדים וציונים ויכולה לבנות תוכנית בהתאם או להזמין לשעה פרטנית את אלו שהיא רואה שהם התקשו.

להרחבה לחצו פה.

Toontastic

להורדה בחנות האפליקציות

מדריך בעברית

 

 

 

 

האפליקציה מאפשרת לבנות סרטוני אנימציה בסגנון "סרט" הוליוודי.

הלומדים בוחרים דמויות, מקום העלילה, מוזיקת רקע ואת הדיאלוגים. הבחירה המרובה באפליקציה מעלה את תחושת האוטונומיה והבעלות על הלמידה, דבר המעלה מוטיבציה.

הלומדים בוחרים את סוג הסרט והאפליקציה עוזרת להם בכך שהיא מראה להם את מבנה הסרט בשלושה מבנים: סיפור קצר, סיפור קלאסי ודוח מעבדה.  

האפליקציה מחלקת את הסרט לחלקים למשל: פתיחה, אמצע וסיום.
בסיפור הקלאסי: פתיחה, קונפליקט, אתגר, שיא ופתרון.

הלומדים יכולים לעצב דמות משלהם או להשתמש בשלל דמויות מיוחדות הקיימות ורקעים מיוחדים או אפילו לבחור דמות ולעצב אותה כדי שתהיה דומה להם.

הכלי מעודד ילדים לדבר בכל שפה, לקבל עזרה בבנית סיפור, הכלי מעלה מוטיבציה ומטפח מיומנויות תקשורת כאשר בונים סיפור שיש בו דיאלוג. 

בנוסף, הכלי מעלה תחושת מסוגלות בקרב התלמידים כיוון שהם מקבלים מוצר פרי יצירתם ובעזרת שיתוף כיתתי מתגברת תחושת השייכות. 

 לרעיונות נוספים להעברת ה"בעלות על הלמידה" לתלמידים קראו כאן. 

Chatter Pix

מדריך לכלי

 

 

 

האפליקציה מאפשרת לתלמידים לקחת תמונה של כל דבר ולגרום לתמונה להתעורר לחיים. לומדים מציירים "פה" לתמונה ומקליטים את עצמם מדברים בשם התמונה.

למשל: לומדים יכולים לצייר ציור ואז לעוררו לחיים, מה הציור היה אומר? להעלות תמונה של זמר אהוב או כוכב קולנוע ולגרום לו לדבר באנגלית, עברית או ערבית.

לומדים יכולים לצלם חפץ אהוב עליהם וקרוב לליבם ואז לדבר בשם החפץ ולספר את "הסיפור המדומיין שלו".

הדבר מתאים להוראה מותאמת כי הוא מעודד תלמידים לבטא את עצמם, על ידי ביטוי הקול האישי, המוטיבציה עולה, התלמידים בוחרים מה להגיד ובמשך כמה זמן, כפי יכולתם. 

כמו כן ניתן למחוק ולהקליט מספר נסיונות עד לתוצאה שהתלמיד אוהב ורוצה להציג לעמיתיו. במהלך האימון או ה "טייקים" הלומדים מתאמנים על דיבור שוב ושוב.

לרעיונות נוספים להעצמת לומדים לחצו כאן. 

 

 


שלכם ושלכן,


הילי זוורו

קישור לעמוד הפייסבוק

 

 

 


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות