"טכנולוגיה בקטנה": איך היו טיוברית הטכנו-פדגוגית הצעירה ביותר בארץ מלמדת את המורים על כלים דיגיטלים

ביום שישי בדיוק לפני כניסת שבת היה לי העונג להפגש עם הדר ארזי, היו טיוברית הטכנו-פדגוגית הצעירה ביותר בארץ. רק בת 12, תלמידת כיתה ו' בבית הספר ממד המדעי טכנולוגי הקרייה באשדוד, וכבר מנהלת ערוץ יו טיוב מקצועי עם מדריכים על כלים טכנו פדגוגים ורעיונות לשימוש בכיתה. 


הדר היא ביתה של נועה ארזי, מורה לאנגלית ומנהלת קבוצת Super Creative English Teachers בפייסבוק. בחדר האנגלית של נועה אמה, הדר סיפרה לי שבמשך תקופת הסגר הצטרפה לוובינארים שהעבירה אמה בקבוצתה בנושאים טכנו-פדגוגים שונים, ונדלקה על הרעיון של כלים דיגיטלים שמשפרים את חווית הלמידה והופכים אותה לאקטיבית ומענינת. בהמשך, הדר התחילה לצפות במדריכים שלי, הילי זוורו, של ערוץ זינוק לחינוך ביו טיוב ושל גילה קיסילביץ' עיניים לפדגוגיה טכנולוגית והתאהבה ברעיון של ערוץ יו טיוב. הדר סיפרה לי שבהמשך הסגר, במקום להיות מול מסך הטלויזיה התחילה להקליט שלל סרטוני הדרכה בעצמה דרך תוכנות שונות. לאחר שהכינה מספר מדריכים החליטה לפתוח ערוץ יו טיוב משלה וקראה לו "טכנולוגיה בקטנה"

עוד על הדר...

הדר נערה שמתענינת בתחומים רבים מתוך האמנויות, היא סיפרה לי שאף פעם לא היתענינה בבובות כמו חברות רבות שלה, אלא בספרות. בשעורי ספרות היא מקפידה תמיד לענות על השאלות ולעשות את שעורי הבית. הדר תלמידה מאוד הישגית שחשוב לה להצליח, היא אפילו עוזרת למורות שלה לעצב חומרי למידה דיגיטלים! הדר גם אוהבת לכתוב סיפורים ושירים וגם להלחין להם מנגינות.

שאלתי את הדר מה היא תרצה להראות לי? הדר הראתה לי את הקווה קווה הלימודי שהכינה המשלב צבעים שונים, שאלות, חידות וגם QR codes. 


הדר הכינה מדריך המסביר כיצד כל תלמיד או מורה יכולים להכין קווה קווה לימודי דרך אתר יויו בשיתוף מור קנדי שעיצבה את המשחק! מור קנדי ואני פרסמנו מדריך שיתופי על הסביבה המדומה של זום מספר ימים לפני שנפגשתי עם הדר ראו את הפוסט בנושא כאן. 

לחצו כאן כדי לעבור לעמוד הקווה קווה באתר יויו. 

הדר מראה לי את הקווה קווה שהדפיסה

שיחקנו בקווה קווה, הדר סיפרה לי שהיא יכולה להטמיע QR CODES עם משחקים שונים של Wordwall  או כל אתר שנרצה.


סריקת QR CODE 

הקוד שסורקים אותו יכול להוביל לכל מיני משחקים בנושא

היה לי מאוד נעים לדבר עם הדר, ששאלה אותי גם שאלות על ערוץ היו טיוב שלי וביקשה ממני טיפים. אחד הדברים שביקשתי ממנה זה לספר לנו בסרטונים שלה על נקודת המבט של התלמידים: איך מנסיונך תלמידים מרגישים כשהמורה שלהם מזמנת להם עבודה עם כלים מסויימים? אני בטוחה שזה יעניין וישפיע על הרבה מורות לפני שהן מחליטות להשתמש בכלי דיגיטלי מסויים. 

הדר ואני מצרפות את המדריך הדיגיטלי שהכינה בנושא, אל תשכחו להרשם לערוץ של "טכנולוגיה בקטנה"!








למוצרים הדיגיטלים שלי לחצו פה!

המשיכו לעקוב אחרינו הרבה דברים מגיעים בקרוב!

שלכן, 


הילי זוורו



תגיות: קווה קווה, מור קנדי, מישחוק, למידה מרחוק, הדר ארזי, טכנולוגיה בקטנה. <

הוסף רשומת תגובה

2 תגובות

מור קנדי אמר/ה…
הדר, את מדליקה!
איזה כיף שהשתמשת ועשית סרטון על הכלי שלי ושל יוגב מיויו.
מחכה לך עתיד מזהיר! אני כבר עוקבת...
אנליסט סייבר אמר/ה…
מדהים לראות את הדור הצעיר לא רק שלא מתרחק ומפריע לקירוב,
אלא מהווה מפתח ישיר!
כל הכבוד לילדה ולמורה שמאפשרות את הגשר הזה, ללא כל אגו או
רצון להראות מי יותר צודקת/יודעת!
מרגש ממש!