השבוע רכשתי והרכבתי לעצמי אביזרים מצחיקים לצילומי סלפי (מקסטוק). אלו גזרי בריסטול שיש להדביק להם קשים ולהחזיקם כשרוצים לעשות תמונות מצחיקות. הקשים לא הספיקו לכל האביזרים אז קניתי עוד חבילת קשים רגילים והדבקתי מאחורי כל אביזר קש.
השלל:
לאחר מכן עשינו "סשן צילומי סלפי" עם גדי שלי שביקש לעשות שוב ושוב עם עוד ועוד אביזרים שונים בכל פעם:
אם תרצו לבצע את הרעיונות שאכתוב, אך אתם לא מוצאים את האביזרים בחנות, תוכלו להוריד, להדפיס, לגזור ולהדביק קשים משלל האביזרים מהקישור הזה ומהקישור המעולה הזה בו יש שלל כובעים, זקנים, כתרים, משקפיים, שפתיים, שפמים, עניבות, מקטרות ועוד דמויות נוספות.
שימו לב שתוכלו להדפיס את הגרסה שכתוב עליה outline על בריסטולים צבעוניים ולתת לילדים לגזור ולהדביק על קשים צבעונים שתביאו. לחילופין, אפשר להביא אביזרים אמיתיים כמו: כובעים אמיתיים, צעיפים, צבעי פנים, אודמים, כתרים, זרים לראש וכל מה שיש בבית שנשאר מפורים.
ועכשיו הגיע הזמן להפסיק לצחוק ולדבר ולענות על השאלה: "איך אני משתמשת באביזרים בשיעור הראשון של השנה בשיעור אנגלית"?
שאלתי את השאלה הזו ומספר חברות ענו לי:
אמי ברמן, מורה בתיכון, הציעה לפזר את האביזרים על הרצפה ואז כל אחד לוקח אביזר ומאחל לכיתה ברכת הצלחה לשנה החדשה בהתאם למה שבחר למשל:
I'd take the moustache and wish us a year full of jokes...the crown- to be as strong as a queen facing each obstacle...etc.
גם אולגה מורדוב, חברתי מורה מובילה לאנגלית הציעה:
Prepare a photo frame ( like in weddings). Write something connected to the beginning of the year and let the pupils take their pictures. You can print it and hang them on the English wall. Fun, fun, fun...
ושרון כהן, מורה מובילה נוספת, הציעה להכין קטעי וידאו ולשלוח בוואטסאפ!
תוכלו לאמץ את הרעיונות שלהן ובנוסף אנסה להבנות כאן כמה משימות שקשורות להצעות של כל המורות:
רעיונות לתחילת שנה!
לכיתה ג' (או : השנה הראשונה שבה לומדים אותיות באנגלית)
אפשר להכין שיעור בו התלמידה עוברת על השם שלה באנגלית (צריך לקבל את רשימת השמות לפני תחילת השנה) ואז מקשטת אותו. (כדאי להביא כמה דפים רייקים למקרה שלא אייתנו את השם כמו שהתלמיד רגיל ואז נרצה להכין חדש).
אפשר לעשות את זה באתר KidZone זה נראה כך:
לאחר שהילדים מסיימים לקשט הם מגיעים להצטלם עם חבר, החבר מחזיק את השם שלהם באוויר מתחת לסנטר וכל ילד בוחר שני אביזרים להחזיק, אחד בכל יד. (לחילופין, אפשר לבחור תלמיד מתנדב שיתנדב להחזיק למצטלמים את השם שלהם בתמונה).
המורה יכולה:
להעלות את תמונות הכיתה למצגת.
להכין סרטון מהתמונות ולהעלות לאתר בית הספר.
להדפיס על מגנטים קטנים ולתלות בכיתה. (מדפיסים על דף רגיל ואז מדביקים על דף מגנטים). או לחלק לכל ילד את המגנט שלו.
להכין עמוד של כל ילדי הכיתה ולהדפיס לכל ילד או לשלוח במייל להורים.
מערך שיעור לכיתה ה'
מלמדים את הילדים את (או עושים חזרה על) המילים שבאביזרים כמו:
crown, beard, mustache, tie, smile, mouth, teeth, lips וכו...
לאחר מכן כל ילד בוחר בין אחד לשני אביזרים (אפשר רק לבחור "עם העין" ולא לקחת לשולחן, אם אין מספיק לכולם).
התלמידים מחליטים מי הם לפי האביזרים שבחרו והם כותבים את זה. הם יכולים לבחור כל דמות שהם ירצו כל עוד זה הגיוני על פי התחפושת.
I am a queen.
I am a pirate.
I am a clown.
הילדים כותבים על עצמם משפטים בתבנית חדשה שהמורה רוצה ללמד, כמו:
I have a ...
I am wearing a... and a...
יש להעתיק את המשפט על בריסטול שמינית ולקשט בעזרת טושים.
לאחר מכן מגיעים להצטלם כל אחד בתורו.
בשיעור שלאחר מכן, אפשר להגיע עם תמונות קטנות של כל אחד שהודפסו על דפים. כל התמונות יפוזרו בכיתה וכל המשפטים שבבריסטולים יפוזרו בכיתה והילדים יסתובבו וינסו לנחש מי הם התלמידים שמסתתרים מאחורי המסכות ואילו משפטים הם המשפטים שלהם. (בטח יהיו כמה מלכות וכמה פיראטים וזה לא יהיה קל לנחש מי כתב מה ומצד שני גם לא קשה לנחש כלל וכלל). הדבר יחזק את אוצר המילים ואת הקריאה וישלב למידת עמיתים וגם יצחיק אותם מאוד!
רעיון למערך שיעור לכיתה ו'- חידות מתחפשות!
שלב ראשון, כמו בכיתה ה':
מלמדים את הילדים את (או עושים חזרה על) המילים שבאביזרים כמו:
crown, beard, mustache, tie, smile, mouth, teeth, lips וכו...
התלמידים מחליטים מי הם לפי האביזרים שבחרו אבל הם שומרים את זה בסוד ולא מגלים את הזהות שבחרו לעצמם. הם יכולים לבחור דברים כמו: מלכת אנגליה, טילור סויפט, טראמפ, סטטיק ובן אל...
לאחר מכן הם נדרשים לכתוב חיבור חידה קצר שמציג את עצמם מבלי לגלות איזו דמות בחרו, בהתאם לרמה שנלמדה על כה. למשל:
I have a crown and glasses.
I live in ______.
I love to ____ and to ______.
I love to ____ and to ______.
I have _____ and a ________.
My favorite food is _______.
My best friend is _________.
לאחר מכן יש לצלם כל תלמיד.
יש לאסוף את החידות שכתובות על בריסטולים קטנים.
שיעור לאחר מכן אפשר להגיע עם מצגת שבה מוצגות כל התמונות של הילדים (קולאז') או להדפיס את התמונות בקטן (8 תמונות בדף) ולפזר ברחבי הכיתה. בכל פעם נשאל חידה של ילדה אחרת שאותה הילדים מנסים לפתור ולהצביע על התמונה המתאימה.
אפשרות אחרת היא להדביק את כל החידות לקיר ולהגיד לילדים להתאים את התמונה הנכונה לחידה הנכונה. הדבר יגרום לילדים לקיים דיונים ביניהם על אוצר מילים ומשפטים באנגלית!
אפשרויות המשך:
להכין מצגת/סרט מחידה + תמונה.
להכין אלבום כיתתי מצחיק/לוח אנגלית בו לכל בריסטול עם חידה של ילד יש את תמונתו בעמוד שאחרי (מבלי לראות את התמונה כשקוראים את החידה כדי לנסות לדמיין מי כתב את החידה הזו והתחפש לדמות הזו).
מקווה שאהבתם חלק מהרעיונות ואולי תשתמשו בהם,
אשמח לשמוע מכם בפרופיל הפיסבוק שלי: הילי זוורו
בהצלחה בשנה החדשה!!
הילי
תגים:
games, english, efl, משחקים, עברית
3 תגובות
ילדים בימינו חייבים את המגוון והיצירתי כדי להשאר מרוכזים עד הסוף.
יתרה מכך, השימוש במילים חיויבים ומעצימות כמו אני מלכה, זה לא רק
מחזק את יכולת הלמידה אלא גם את הערך העצמי, דבר שלא יסולא בפז.