אסיפת ההורים הראשונה מתקרבת ועד הרגע האחרון, לא החלטתי מה להכין. בעקבות מספר פוסטים בנושא סימניות בקבוצת מורות משקיעות (כולל פוסט של נעמה מאירי מקוב ממנו קיבלתי השראה- לצערי הלינק שבור כרגע כי עבר הרבה זמן), החלטתי ללכת על סימניות אבל החלטתי להכין סימניות שיקדמו את הילדים בשפה וגם יעצימו את הקשר בין ההורים לילדים.
התחלתי מכך שאמרתי להורים שעל הילד לקרוא לפחות מעט (אפילו עמוד אחד) כל יום בספר כלשהו שישאיל מהספרייה.
הכנתי סימניה ששימושה מאוד קונקרטי: הסימניה תעזור להורים לנהל דו שיח או אינטראקציה כלשהי עם הילד כל יום לאחר שקרא קצת מהספר. השאלות שכתובות על הסימניה תקפות גם אם התלמיד קרא רק עמוד אחד. למעשה כך תמיד יש מה לשאול ותמיד על מה לדבר, זו הזמנה לשיח ואפילו הזמנה לפעילות משותפת!
הילד משתמש בסימניה לספר שבחר, וההורה יכול להזמין את הילד לקרוא את השאלות המעוררות חשיבה על הסימנייה ולספר לו את התשובה.
השאלות מעודדות חשיבה מסדר גבוה ואינן שאלות "תוכן". הן מסתמכות על התוכן אך מזמנות חשיבה מעמיקה יותר.
אין תשובה אחת נכונה, תמיד יהיה משהו לחשוב עליו ומידע לעבד כדי לענות.
אם הילד נתקע, ההורה תמיד יכול להסביר לילד את השאלה, לעודד אותו ואחר כך לנהל איתו שיחה על כך.
השאלות הן:
מה היה החלק האהוב
עליי במה שקראתי היום?
עליי במה שקראתי היום?
מה הדמויות בסיפור עשו
שאני אולי הייתי עושה
אחרת? מה הייתי עושה?
איזה
דבר מעניין למדתי
היום
על האישיות של
הדמויות בסיפור?
הדמויות בסיפור?
באילו ביטויים או מילים מעניינות נתקלתי בקריאה?
מה אני חושב שיקרה
בפרק
הבא או בעמוד
הבא?
ציירו בטושים או פסלו
בפלסטלינה את הסצנה
בפלסטלינה את הסצנה
הכי מעניינת בסיפור עד כה.
הכנתי סימניה לבנים וסימניה לבנות. לבנים יש ציור של ילד ואליו חיברתי סרט לבן, לבנות ציור של ילדה ואליה חיברתי סרט לבן, ורוד או אדום.
בנים:
בנות:
יש חלק אחורי לסימניה:
שלבי ההכנה:
יש להוריד את הקובץ מכאן. .
יש להדפיס רק את הדף הראשון או השני בהתאם למספר הבנות או הבנים בכיתה.
יש להניח חזרה במדפסת הפוך ולהדפיס את דף מספר שלוש כך שהדוגמא המודפסת תהיה מאחורי כל סימניה.
לאחר מכן יש לגזור בהתאם לקווים המסומנים (אם יש לכן גיליוטינה יש קוים למעלה ולמטה בין כל סימניה העוזרים לכן לגזור ישר, אם אין לכן גיליוטינה אפשר להעביר קו עם סרגל בין שני הקווים הללו ואז הגזירה תהיה ישרה).
לאחר מכן יש לניילן במכונה.
לאחר הניילון והגזירה יש לחורר חור אחד בעיגול המסומן. הצורה שבה אני עשיתי זאת היא שפתחתי את מכסה המחורר והפכתי אותו כדי לראות היכן יוצא החירור ברגע הלחיצה וכך זה יצא מדויק.
לאחר מכן יש לגזור סרטים באורך של כ-10 ס"מ כל אחד, לקפל לשניים ולהשחיל לחור את הצד הסגור של הסרט המקופל, לאחר שהסרט עובר לצד השני יש להשחיל דרכו את צידו השני של החוט (החלק הפתוח) ולמתוח.
שיהיה לנו יום הורים נעים וכייפי, ושנזכה לשיתוף פעולה פורה עם ההורים לאורך כל השנה.
שלכן,
הילי
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלי כאן.
תגים: משחקים, חדשנות, עברית
תגים: משחקים, חדשנות, עברית
1 תגובות