אנגלית - מרכזון למידה של ציורים וכתיבה- מתאים ל Click 1

השנה אני מלמדת אנגלית בכיתה ג'.  בבית הספר שלי זו הפעם הראשונה שבה נחשפים הילדים לשפה האנגלית בבית הספר.  כדי שתהייה לילדים התחלה רכה, היה נראה לי חשוב לשלב מיומנויות יצירה עם כתיבה ובייחוד אם מדגישים את ההקשר ביניהם. 

הכנתי מרכזון למידה מבוסס על אוצר המילים והמשפטים ביחידה הראשונה של הספר CLICK 1  של הוצאת אריק כהן.

במרכזון התלמידים לומדים לצייר אובייקט מסוים על פי שלבים, לכתוב את האות שבה הוא מתחיל ולהעתיק משפט (שמקורו בספר) עם המילה.

אני נותנת להם לכתוב משפט עם המילה כדי שהמילה המודגשת תהיה כמו "תמונה" עבורם או שהם "יצלמו" אותה,  והם יזכרו אותה בצרוף הציור הנלווה. עצם שלבי הציור בשילוב הכתיבה יגרמו לזכירה טובה יותר של המילה. למעשה במשימה הזו יש שילוב של השיטה הגלובלית (צילום המילה והעתקה) והשיטה הפונטית (עצם כתיבת האות הראשונה של המילה מאמנת זיהוי צלילים). 

המילים הנלמדות במרכזון: 

a girl
an egg
a ball
a penguin
an apple

לסיכום המשימה כוללת משימת ציור, אוצר מילים, כתיבה וזיהוי צלילים. אני אעשה אותה אחרי או במהלך היחידה הראשונה בספר: Meet the Characters. כמו כן כדאי להתאמן על כתיבת כל האותיות לפני שעושים את המשימה הזו כדי שכתיבת המשפטים לא תהייה זרה להם. 

אייך בונים את המרכזון?
את דף העבודה יש לשכפל הרבה פעמים ולשים במרכז הלמידה. 

זהו דף העבודה: 

את כרטיסיות הציורים יש לניילן (למינציה). 

אלו הדפים שיש לניילן:



בכל פעם תלמיד לוקח ציור אחר ודף עבודה אחד שבו הוא משלים את משימת הציור, כתיבת האות הראשונה והעתקת המשפט. 

את הקובץ המלא אפשר להוריד כאן. 
יש ללחוץ על החץ המורה מטה ולשמור במחשב. 


אשמח אם תספרו לי בתגובות אייך היה :)


שבוע צבעוני וכייפי,


הילי



אפשר להציע לי חברות בפייסבוק בפרופיל: הילי זוורו

english, games, efl

הוסף רשומת תגובה

2 תגובות

Unknown אמר/ה…
איזה יופי! מאוד הייתי רוצה את הקובץ בעברית. יש לך אותו בword כל שאוכל לעבד אותו?
Hili Zavaro אמר/ה…
תודה!! לצערי זה ישן כבר ואני לא יודעת איפה הקובץ המקורי 😪