15 רעיונות פרקטיים : הפיחו רוח חיים בציורים ובדמויות שונות!

בערוץ היו טיוב שלי לפני שנתיים וחצי העלאתי סרטון על אפליקצית ChatterPix המאפשרת לתלמידים לצלם כל דבר, להעלות אותו לאפליקציה, לצייר לה פה, ואז להקליט ולדובב את הדמות. הדבר מאפשר האנשה של הדמות, ודיבור מנקודת מבטה. ראו מדריך כאן. 



אתר נוסף שמורים ותלמידים ותלמידות יכולים להשתמש בו להפיח חיים בציורים, הוא Sketch Metademolab

 (https://sketch.metademolab.com/). 

דוגמה לתוצר- סיפור- העבירו שקופיות בחיצים מטה:


האתר מאפשר לילדים לצייר דמויות, להעלות אותן ולצפות כיצד הן מתעוררות לחיים באמצעות ריקוד ותנועה. והכל בזכות טכנולוגיה של בינה מלאכותית. 

אוהבות לעצב פעילויות דיגיטליות בכיתות ביטמוג'י?

מורות יכולות לגרום לדמויות הביטמוג'י שלהן לרקוד, לנופף לשלום ולעשות דברים מצחיקים.  כדי ללמוד להכין כיתה כזו, לחצו כאן. 


הקלטתי על כך סרטון הדרכה, לחצו כאן כדי ללמוד איך לשדרג את כיתת הביטמוג'י שלכן:




שימוש בציורי התלמידים

השילוב של הפלטפורמה הזו בשיעורים יכול לעזור ליצור חיבור חזק יותר לחומר ולטפח סביבת למידה אינטראקטיבית.

איך זה עובד?

שלב ראשון: התלמיד מצייר ציור של הדמות! 


שלב שני: מצלמים את הציור בתאורה מוארת



שלב שלישי: מעלים לאתר        https://sketch.metademolab.com/

שלב רביעי: מסמנים את גזרות התמונה


שלב חמישי: מדייקים את גזרות הדמות עצמה


שלב שישי: מדייקים את מיקום העיניים, הידיים והרגליים   



שלב שביעי: הסרטון מוכן!  בוחרים משלל ווריאציות ותנועות לדמות  

ריקוד היפ הופ


נפנוף לשלום



שלב חמישי: לאחר שמגדילים את הוידאו אפשר להוריד את הסרטון ב3 הנקודות בצד ימין למטה     
 

ועכשיו.... קבלו 15 רעיונות לשימוש ב-Sketch Metademolab בכיתה:

1. ויזואליזציה של דמויות מספר: בקשו מהתלמידים לאייר דמות מספר שקראו בכיתה. 

זה יכול להיות מחזה שקראנו יחד, זה יכול להיות דמות משיר או סיפור קצר שקראנו, בכל שפה.

לאחר מכן, תנו לדמות לרקוד או לומר שלום כדי ליצור חיבור עמוק יותר עם הסיפור ולהציג את הדמות באופנים שונים. 

2. סיפור סיפורים: עודדו את התלמידים ליצור דמויות מקוריות ומשוגעות משלהם.

 לאחר מכן אמרו לתלמידים להעלות את הציורים ל- Sketch Metademolab ולתת לדמות ריקוד או אופי יותר ממוקד באמצעות התנועה והדרך שבה היא מציגה את עצמה. 

עבודה בזוגות: לאחר מכן אמרו להם לעשות חיבורים בין דמויות: לבחור עוד דמות של חבר.ה מהכיתה ולכתוב יחד סיפור קצר שמחבר חיבור מענין בין שתי הדמויות. 

לאחר מכן כל זוג יכול להגיע ולהציג את הסיפור והדמויות שלהן!

כך תוכלו להתאמן על כתיבה, סימני פיסוק, מילים חדשות, הבעה קוהרנטית ועוד..


3. מורות לאמנות? מהיום התלמידים יוכלו לא רק לצייר או לפסל בחומרים שונים, אלא גם להפוך את כל היצירה ליצירה חיה ובועטת. 


4. לימוד שפה: תרגלו אוצר מילים וכישורי שפה על ידי כך שהתלמידים יציירו דמויות המתארות מילים חדשות שלמדתן, ביטויים או מושגים ספציפיים. זה יכול להיות מצוין לכיתות הנמוכות שלומדות מילים כמו:  מחושב, מתוחכם, מרושע, טוב לב ועוד... 

5. היסטוריה מודרנית: בקשו מהתלמידים לצייר דמויות היסטוריות ולהשתמש ב-Sketch Metademolab כדי להנפיש אותן בהקשר מודרני, מה שמעורר מחשבה על האופן שבו אנשים אלה היו יכולים להראות ולהשתלב בעולם של ימינו.


6. חקר המדע: בשיעורי מדעים בכיתות הנמוכות, בקשו מהתלמידים לצייר בעלי חיים או צמחים ולהשתמש באנימציות כדי לדון במאפיינים שלהם וליצור חיבור וזיכרון טוב יותר שלהם. זה יכול להיות מצוין לפרויקט מדעים ולתערוכה המסכמת. 


7. כתיבה יוצרת: השתמשו ב-Sketch Metademolab כנקודת מוצא למטלות כתיבה יוצרת ודמיונית. התלמידים יכולים ליצור דמויות ולבנות סיפורים סביב תנועותיהם והדרך שבה הם בחרו להציג את עצמם.


8. פרויקטים קבוצתיים: חלקו את הכיתה לקבוצות, והקצו לכל אחת נושא חברתי. בקש מהם ליצור דמויות המייצגות את הנושא שהוקצה להם ולהציג את האנימציות שלהם לשאר הכיתה כדי ללוות את הדיון. אפשר להעלות מספר דמויות למצגת וליצור ביניהן אינטראקציה ויזואלית שתלווה את הסיפור. 


9. הכנת ספרונים מונפשים: התלמידים יכולים לכתוב ספרונים. לאחר מכן לאייר את הדמויות הראשיות. הן לא יצטרכו לצייר מחדש כל דמות ודמות אלא רק לבחור ריקוד או תנועה שונה בכל פעם. כך הדמויות יוכלו להיות מוצגות לאורך הסיפרון כל פעם בתנועה שונה. 

באתר אפשר לבחור שלל תנועות וריקודים  לדמות שלנו


10. חקר תרבותי: ניתן לעודד את התלמידים לחקור תרבויות שונות וליצור דמויות המייצגות מסורות שונות. שלב ראשוני יכלול חקר תרבות, ואנשי התרבות, לאחר מכן ציור של הדמויות או פעילות במחולל תמונות עם בינה מלאכותית, ואז הנפשה של הדמויות. 


11. הכנת פרויקטים: בפרויקטים רבים התלמידים מכינים מצגות. עכשיו תוכלו להעלות דמויות שונות מתמונות או ממחוללי תמונות שונים ולהנפיש אותן. דבר זה יעודד את התלמידים להשקיע יותר בפרויקט וליצור עבודות דיגגיטליות מושקעות יותר. 

נאמר והכנתי מפלצת במחולל תמונות (למשל לאונרדו) 


אני אלך לאתר שמסיר רקעים כמו האתר הזה:

https://www.remove.bg/upload

ואז הדמות תראה כך:


לאחר מכן אעלה אותה ל
https://sketch.metademolab.com/canvas



ובסוף היא תראה כך:


12. הצגה עצמית יצירתית המעודדת ביטוי עצמי: בתחילת השנה, בקשו מהתלמידים ליצור דמויות שייצגו את עצמם! זה יכול להיות דמות אנימציה כמו ביטמוג'י או דמות שהם ייצרו במחוללי תמונות או דמות שהם איירו לבד.  לאחר מכן הם יוכלו להציג את עצמן דרך הדמות. מצוין גם לשעורי אנגלית בתחילת השנה. 


13. שדרוג עבודות דיגיטליות/ מצגות: בקש מהתלמידים להשתמש בדמות שמייצגת אותן.  למדו אותם להעביר את הדמיות למצגות שלהן ולעבודות שלהן (הסבר מעלה), כך שהדמות שמייצגת אותן, "תלווה" באופן וירטואלי את הקוראים של העבודה שהם כתבו.  אם הלומדים כתבו על דמות הסטורית, הם יכולים להנפיש את הדמות עצמה, ולהעלות אותה לעבודה הדיגיטלית שלהם. 


איך מעבירים את הדמות למצגת?

אם תרצו או שירצו התלמידים שלכם, להעביר את הדמויות למצגות שהכינו, תצטרכו להפוך את הוידאו לאנימצית גיף ואז להעלות אותה למצגת, כך היא תשתלב יפה מכיוון שאנימצית גיף אפשר להעלות למצגות ממש כמו תמונה. אני ממליצה להשתמש באתר https://www.unscreen.com/upload. הוא מאוד פשוט. מעלים את הסרטון עם הדמות הרוקדת,  מסירים רקע אם צריך, ואז עושים download כGIF.  (בצד ימין). 
משם פשוט הולכים למצגת שלנו (או לגוגל סליידס) ומעלים כמו תמונה רגילה. 

עכשיו בתמונות:
מעלים את הסרטון לאתר unscreen:



ולאחר מכן עושים הורדה כאנימצית גיף:


ומשם מעלים למצגת שלכם כמו העלאת תמונה רגילה.

13. קמע כיתתי: כפרויקט כיתתי, עצבו קמע ייחודי באמצעות Sketch Metademolab. ניתן להשתמש בדמות המצוירת כדי לקדם את רוח בית הספר ואחדות לאורך כל השנה. עצבו יחד דמות שמביעה יחד מסרים שחשובים לכיתתכם, ואז הנפישו אותה.


15. חגיגת סוף שנה: חגגו את סוף שנת הלימודים על ידי כך שהתלמידים ייצרו דמויות המייצגות את הזיכרונות האהובים עליהם מהשנה. לאחר מכן הפכו את כל הדמויות לאנימציות גיף והעלו אותתן למצגת שתוכלו לחלוק עם כל המשפחות.   



למדריך הוידאו ראו כאן:






מילות מפתח: סקיצה Metademolab, רעיונות בכיתה, מורים, כלי חינוכי, יצירת דמויות, מעורבות תלמידים, קידום מיומנויות



הוסף רשומת תגובה

0 תגובות