13 משחקי שבועות יצירתיים לתלמידי כיתות ד'-ח'


חג השבועות ממש מעבר לפינה ואני יודעת כמה חשוב לערב את התלמידים שלנו בדרכים שונות כדי לשמור על מתח לימודי!!


כדי לעזור לכם לחגוג את חג הקציר גם בכיתה, יצרתי עבורכם רשימה של 13 משחקים ופעילויות לחג השבועות המתאימים לתלמידי כיתות ד'-ח'!!


משחקים כייפים ופשוטים לשבועות!!
קרדיט: לאונרדו



1. ערבוב מילים בשבועות

צרו רשימה של מילים הקשורות לחג השבועות ובקשו מהתלמידים לפרק אותן. זה יכול להיעשות בנפרד או בצוותים.

למשל:

 קיחצ  גהר  (חג הקציר)


2. חפש את המטמון הקציר 

ארגנו חיפוש תחרותי בחצר שבו התלמידים חייבים לשאת סלים. לפני השיעור החביאו כל מיני פירות וירקות בחצר.
הקבוצה שמוצאת ואוספת הכי הרבה "קציר" מנצחת! אפשר לכתוב חידות/ תרגילים/ שאלות עם פתק על הפירות ולבסוף כל קבוצה צריכה לענות על כל השאלות ביחד. 


3. עשרת הדיברות

חג השבועות נקרא גם חג מתן תורה.
בזוגות או בקבוצות, בקשו מהתלמידים לצייר את אחד מעשרת הדיברות בזמן שחבריהם לקבוצה מנחשים איזו מצווה הם ממחישים. אפשר לשחק "תן קו" על גבי הלוח!

קרדיט לאונרדו


4. הודייה עם אימוג'י

חג השבועות נקרא בתורה גם בשם "יום הביכורים". בזמן בית המקדש בחג השבועות התחילה תקופת הבאת הביכורים, ובמהלכו העם מודה לאל על הארץ שניתנה לו. פעילות נוספת שאפשר לשלב היא הכנת פתק דיגיטלי על הדברים שאני מודה עליהם. תוכלו לעשות זאת באופן מדליק עם אימוג'י כפי שגילה קיסילביץ מסבירה בסרטון שלה על הכלי Thankful.


5. בינגו שבועות

צרו כרטיסי בינגו באמצעות תמונות ומונחים הקשורים לשבועות. קראו את המילים ובקשו מהתלמידים לסמן את הכרטיסיות שלהם בהתאם. מצאתי בינגו שבועות באתר בלונים ושוקולד פה.

Leonardo קרדיט


6. משחק זיכרון שבועות עם Wordwall

שחקו שלל משחקים דיגיטליים שמורות אחרות הכינו כבר באתר Wordwall. להלן קישור ישיר להרבה משחקים.


7. טריוויה בקבוצות

חלקו את הכיתה ל5 קבוצות. שחקו טריוויה שבועות! הדפיסו שאלות מהקישור הזה.  ותנו לכל קבוצה נקודות אם ענתה תשובה נכונה. תוכלו להשתמש באתר הנקודות הדיגיטלי של קלוז אפ, קבלו מדריך נוסף של גילה בנושא כאן. 

קרדיט Leonardo



8. חג השבועות בתמונות הסטוריות

הכנסו לאתר של הספריה לאומית בחלק הזה פה צפו בהרבה תמונות של חג השבועות בהסטוריה של מדינת ישראל. בקשו מהתלמידים בזוגות לבחור תמונות אחת ולבצע פעילות, לפי רמת קושי: למשל, אפשר ללמוד מתי ואיפה צולמה, להמציא לה שם ולכתוב לה סיפור.
אפשר גם,
 לרמה גבוה יותר, לתת לתלמידים לחקור את ההסטוריה והסיפור של התמונה ולאחר מכן להציג לכיתה את מה שגילו או אפילו להכין אלבום הסטורי. 

 

9. תחרות הכתבה

התאמנו על מיומנויות איות בעזרת הכתבה תחרותית. תנו לכל קבוצה לכתוב על לוח מחיק קטן מילים שקשורות לחג השבועות כמו "ביכורים", "קציר" ו"הר סיני". פעילות מעולה לכיתות ב'-ג'. 

דרך אגב, בכל משחקי הקבוצות, תוכלו לתת שמות לקבוצות ברוח החג, למשל: קבוצת ביכורים, קבוצת הקציר, קבוצת החלב ועוד...


10. חג השבועות - מאסטר טריוויה

שחקו מאסטר טריוויה בעזרת הוידאו הזה. 


11. תחרות הכריך המרשים ביותר

דורש קצת הכנה: לבקש מהתלמידים/הורים להביא גבינות וחומרים שונים לכיתה. אפשר שכל אחד או אחת מביאים סוג אחר של גבינה (5 ילדים גבינה לבנה, 5 תלמידים גבינה צהובה, 5 ילדים ירקות, 5 ילדים לחם פרוס ועוד...) ולאחר מכן אפשר לערוך תחרות הכריך המרשים ביותר לשבועות!! כדי להגיע לשלב התערוכה, אפשר להכין כריך ואז לכתוב תאור על בריסטול קטן ולהמציא שם מדליק לכריך! אם אתן מורות לשפה- תוכלו לבצע בשפות שונות, כך התלמידים יתרגלו כתיבה, אוצר מילים, הצגה כתובה/ דבורה בפני קהל.  

הכינו תחרות כריכי גבינה כיתתית!!
קרדיט: לאונרדו

תחרות כריכי שבועות 
קרדיט : לאונרדו


12. חג השבועות Jeopardy

צרו לוח Jeopardy בנושא שבועות עם שאלות הקשורות להיסטוריה של החג, למנהגים ולקשרים התנ"כיים. להלן קישור לאתר כזה הנה ההסבר שהכנתי באנגלית. 


13. שוק פסטיבל הקציר 

כתבו יחד (או בקבוצות) ספרון שקשור לחג בעזרת אתר AI שנקרא StoryWizard. הכנסו למדריך פה. זה יכול להיות סיפור על קבלת התורה בהר סיני, או שזה יכול להיות סיפור על ילד או ילדה שקרה להם משהו שבסופו הם הודו על משהו חשוב ויקר שיש להם בחיים. לאחר מכן תוכלו לקרוא את הסיפורים שהכנתם ולעשות תערוכה וירטואלית!




 מילות מפתח: משחקי שבועות, מורה ליצירה, פוסט בבלוג חינוכי, כיתות ד'-ח', כישורי שפה, פעילויות כיתתיות


<

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות