10 רעיונות לשילוב של בינה מלאכותית יוצרת שירים מקוריים בכיתה!! אתר "בומי"

 

האתר בומי Boomy.com המבוסס על בינה מלאכותית יכול ליצור שיר אלקטרוני חדש ומקורי עם מלודיה מקורית, וסגנון מוזיקה לבחירה מתוך שלל אפשרויות. 
את המילים התלמידים יכתבו ויקליטו בדקלום או בשירה, והאתר כבר ידאג להכין מזה שיר. 

credit: Midjourney

להלן מדריך וידאו שיצרתי בנושא: 

תוכלו גם ללחוץ כאן ולראותו בעמוד חדש. 



מה אפשר לעשות עם הכלי המדליק הזה בכיתה?

1. יצירה: תנו לתלמידים לחבר וליצור שירים מקוריים כדי לאמן את הגמישות המחשבתית והחשיבה היצירתית שיש בכתיבת שירים, חיפוש מנגינה שמביעה את המסר שלי והקלטה באינטונציה מתאימה. 

credit: Midjourney

2. שיתוף פעולה: תנו לתלמידים לעבוד בזוגות או שלשות על חיבור שיר יחד ולפתח מיומנויות של שיתוף פעולה. 

3. טפחו מיומנויות שפתיות על ידי כתיבת שירים יצירתית, שימוש בניבים וביטויים שחשובים לכם. אפשר לתת להם נושא ערכי לכתוב עליו שיר כמו: חברות, נתינה וכדומה 

4. מיומנויות כתיבה: התאמנו על כתיבת שירים בשפה זרה וטפחו מיומנויות דקדוק, אוצר מילים ותחביר. תוכלו תמיד להוסיף הוראות חשובות כמו למשל: כתבו שיר עם המילים מהסיפור שלמדנו, כתבו שיר על חברות בשפה הזרה או כתבו שיר באנגלית בזמן עבר. 

credit: Midjourney

5. מיומנויות דיבור: כאשר התלמידים מקליטים את עצמם שרים (או מדקלמים) הם מתאמנים על דיבור, קוהרנטיות, הגייה, והצגה בפני קהל.  

6. ספרות ושירה: התלמידים יכולים להתאמן על כתיבה של סוגי שירים שונים שמעודדת אותם להתעמק בשפה ובאוצר המילים תוך שהם מחפשים חרוזים ומנסים להתאים למבנה השיר שאנו מלמדים. 

7. קהילתיות: תלמידים יכולים להכין ג'ינגלים, המנונים ושירים לארועים בית ספריים. תחושת יצירה וגאווה שמאוד מעצימה את התלמידים. 

8. חיבור מדיות שונות: פעמים רבות תלמידים מכינים סרטים או סרטונים, מכינים מצגות שונות או משתתפים בהצגות חיות בבית הספר ועוד... אפשר לזמן להם הזדמנות למזג את הפרויקטים הללו יחד למשל: להכין שיר רקע לסרט לימודי שהכינו. שיר הרקע יכלול מילים שכמובן מביעות את המסר של הסצנה שבסרט. 

9. כתיבת סיפורים: אפשר להקליט דיקלום על גבי השיר. תנו לתלמידים לכתוב סיפור בשפת האם או בשפה זרה, להשתמש בכלי כדי למצוא את המלודיה וה"סאונד" שבאמת עוזר להביע את המסר של הסיפור, ולהקליט את הסיפור על גבי השיר כך שזה ישמע כמו סיפור מאוד מיוחד. 

10. שירה: אם את מורה שיש לה תשוקה לשירה כמוני, או שיש לך תלמידים שאוהבים לשיר תני להם להתאמן על שירה בעזרת הכלי הזה בשילוב כל המיומנויות. לפעמים כשתלמיד או תלמידה שרים משהו חדש נפתח בהם והם יגיעו קצת אחרים לכיתה בפעם הבאה. 


מה צריך כדי להתחיל?

כדי שתלמידים יכינו את הכל לבד הם צריכים לפתוח חשבון באתר. כלומר, הם צריכים שתהיה להם כתובת מייל. 

יש כמובן צורך במחשבים עם מיקרופון (עדיפות למחשבים ניידים בהם יש מיקרופון מובנה). 

לצערי לא מצאתי אפליקציה סלולרית לבומי. 

אם אין לכם בבית הספר גישה למחשבים, שלחו לתלמידים את המדריך שלי ותנו להם פרויקט שהוא סוג של שיעורי בית להקליט את השיר שלהם. יש לי הרגשה שאלו שעורי בית שהם יעופו עליהם! 

אשמח לשמוע בקבוצת הפייסבוק שלי אם עשיתן לזה שימוש ואיך עשיתן זאת! 


שלכן,

הילי זוורו




הוסף רשומת תגובה

0 תגובות