הכנתי משחק ניחושי ליום העצמאות:
נחשו איזו תמונה מסתתרת הקשורה לישראל?
שימו לב שהתשובות לפי הסדר הן:
חיילי צה"ל
כנסת ישראל
ים המלח
כדי לשחק בכיתתכם לחצו פה והעלו את המשחק בכיתה על הלוח.
שחקו בעצמיכם הישר מפה את המשחק על ניחוש חיות, לחצו על הריבועים:
.
את הקישור למשחק תוכלו לקבל פה:
https://view.genial.ly/606f43412150640ff79ab304
מהות המשחק
עם משחק "איזו תמונה מסתתרת"? התלמידים רואים מסך ורוד, כאשר המורה עוברת עם העכבר על התמונה רואים כל ריבוע לשניה בלבד וצריך לנסות להבחין מה מסתתר מאחורי התמונה. בלחיצה על "תשובה" מתגלה התמונה לאט לאט והתלמידים רואים אם צדקו.
איזו חיה מסתתרת?
בשעור אנגלית, בשעור ספרות, בשעור גאוגרפיה, תוכלו לקחת את החומרים שלימדתם ובעצם לשים תמונה שמשקפת אותם למשל:
תמונה של מדינה מסויימת בשיעור גאוגרפיה.
תמונה של חיה שלמדנו עליה באנגלית.
תמונה של דמות מהסיפור שקראנו בשיעור ספרות.
אפשר לשלב בכל מיני דרכים:
א. התלמידים צריכים לנחש מה מסתתר מאחורי התמונה ולנחש בקול רם/כל אחד בתורו. עצם המחשבה והניחוש מהווה מחשבה וחזרה על החומר.
ב. לחלק את הכיתה לקבוצות ואז לשאול כל קבוצה שאלה בתורה, קבוצה שעונה נכון מקבלת הזדמנות לעבור על הריבועים ולנחש איזו תמונה מסתתרת. הקבוצה הראשונה שמנחשת היא הזוכה בסבב.
פתיח מסקרן לשיעור
חשוב לפתוח שעורים באופן מסקרן בעזרת: חידה, אנימציה, קומיקס, תמונה שמושכת תשומת לב, מצא את ההבדלים וכדומה כדי לפקס את התלמידים בתחילת השיעור.
משחק "איזו תמנה מסתתרת"? מצוין לעורר סקרנות ותשומת לב בתחילת השיעור, התמונה חייבת להיות שייכת לנושא השיעור.
יש לשאול שלוש שאלות:
1. מה אתם רואים בתמונה? בואו נתאר אותה.
2. איך אתם חושבים שהתמונה מתקשרת לשיעור שלנו? פה התלמידים מעלים ניחושים עד שמישהו צודק ואתם מאשרים את התשובה הנכונה.
3. מה אתם כבר יודעים על הנושא? בקשו מהם לדבר על מה שהם כבר יודעים והציפו ידע קודם. זה יאפשר להם גם לחבר את הידע השין עם הידע החדש, וזה יאפשר למורה לראות מה התלמידים כבר יודעים על הנושא והיא תוכל להתייחס לזה אחכ בזמן ההקנייה.
צפו במדריך שמראה לכם צעד אחר צעד כיצד להכין משחק כזה:
שלכן,
הילי זוורו
0 תגובות