לפני כמה ימים פנתה אליי מורה בשם צופית תפארת ושאלה אותי אם יש לי רעיונות למשחקי חצר באנגלית. התחלנו שתינו לגלגל רעיונות וזה עשה לי חשק לכתוב על זה פוסט בנושא. אני רק עכשיו מתחילה לחשוב על רעיונות כך שאני דיי בטוחה שפוסט חדש נוסף יגיע בקרוב. מתחילים מטעימה:
תופסת צבעים
בנושא צבעים באנגלית, הייתי ממליצה על תופסת צבעים. המורה קוראת באנגלית צבע וכולם צריכים למצוא משהו בצבע הזה ולגעת בו. אפשר למנות כל פעם תלמיד אחר שיגיד את הצבע!
קליעה למטרה
צופית הציעה: לוח קליעה למטרה עם צבעים. אם פגעת בצבע מסויים, זה מזכה אותך בנקודות לפי הקירבה למרכז הלוח.
אפשר לקחת לוחות מחיפוש פשוט בגוגל, להדפיס ולתלות בחצר. יש לקנות חיצים.
התלמידים יכולים לעמוד בטור אחד ארוך וכל פעם לנסות לקלוע. ילדים אחרים אומרים את הצבע שנפגע ומסמנים את הניקוד.
כדי לוודא שמתרחשת למידה של צבעים וגם מספרים יש לומר לילדים לומר בקול באיזה צבע פגעו, וכמה נקודות קיבלו, אחרת לא יזוכו בנקודות.
תופסת צבעים
בנושא צבעים באנגלית, הייתי ממליצה על תופסת צבעים. המורה קוראת באנגלית צבע וכולם צריכים למצוא משהו בצבע הזה ולגעת בו. אפשר למנות כל פעם תלמיד אחר שיגיד את הצבע!
קליעה למטרה
צופית הציעה: לוח קליעה למטרה עם צבעים. אם פגעת בצבע מסויים, זה מזכה אותך בנקודות לפי הקירבה למרכז הלוח.
אפשר לקחת לוחות מחיפוש פשוט בגוגל, להדפיס ולתלות בחצר. יש לקנות חיצים.
התלמידים יכולים לעמוד בטור אחד ארוך וכל פעם לנסות לקלוע. ילדים אחרים אומרים את הצבע שנפגע ומסמנים את הניקוד.
כדי לוודא שמתרחשת למידה של צבעים וגם מספרים יש לומר לילדים לומר בקול באיזה צבע פגעו, וכמה נקודות קיבלו, אחרת לא יזוכו בנקודות.
באולינג
את אותו עיקרון של קליעה למטרה אפשר לבצע עם משחק הבאולינג. אפשר לסמן מספרים על הפינים שעל הילדים להפיל, ולספור את הנקודות שהילדים הפילו בכל פעם ולפיכך לתת ניקוד.
על התלמיד להגיד את הניקוד ועליו להגיד את הצבעים שהפיל.
הוראות מדויקות מצאתי באתר הזה.
זריקת כדור
בחצרות שיש בהן משחקים בצבעים שונים על הרצפה, אפשר לשחק גם. למשל בבית הספר שבו אני מלמדת יש ציור של ליצן על רצפת החצר:
צופית הציעה שישחקו משחק של זריקת כדור טניס לחלק מסויים ולפיכך יקבלו נקודות. אם פגעו במספר שבע שזה הבטן של הליצן, יאמרו את המספר שבע באנגלית ואת הצבע האדום שבו פגעו ואז יזוכו בנקודות. (אפשר לעזור להם, הרי לא נרצה לפסול, אבל תנו להם זמן לחשוב קודם!).
קלאס
משחק הקלאס יכול לקבל נפח שונה במשחק באנגלית: על הילדים להצהיר על מה הם דורכים. הדבר יהיה מצחיק מכיוון שלא יוכלו לעמוד הרבה זמן על רגל אחת אם הם לא זוכרים את המספר באנגלית, ואז יפסלו. אפשר להוסיף עוד חוקים כמו: עליך להגיד את המספר ואת הצבע עליו את דורכת תוך 15 שניות ואסור לשנות תנוחה.
אם אין בבית הספר קלאס, קונים גירים ומציירים בצבעים על הרצפה. (כשהיינו ילדים היינו כותבים עם אבנים, זוכרים? אבל כרגע אנחנו רוצים כל מיני צבעים אז נשתמש בגירים).
טוויסטר
המשחק המפורסם טוויסטר (פלונטר), כל פעם שלושה ילדים אחרים משחקים. להלן הוראות מדויקות.
לעניין השעון שמסובבים כדי לבחור את הצבעים עליהם יונחו הידים או הרגלים, אפשר גם להכין קלפים עם שמות הצבעים עליהם, כאשר תלמיד מוציא קלף שרשום עליו yellow (או לחילופין קלף בצבע צהוב שהוא מוציא בעיניים עצומות) עליו לומר את הצבע בקול ולהורות לילד שמשתתף לשים את היד על הצבע yellow וכך בעצם התלמיד השני צריך להבין את הצבע שנאמר וליישם.
תביאו לי...
המשחק הזה יכול להתאים להרבה סוגים של אוצר מילים, חפצים ומספרים בעיקר.
מחלקים את הילדים לקבוצות והילדים צריכים להביא למורה מה שהיא מבקשת, למשל: five leaves
אפשר לסבך את הבקשות: Bring me three yellow leaves
ובכך להתאמן על מספרים וצבעים יחד.
הקבוצה שהביאה ראשונה את החפצים מקבלת נקודה והקבוצה המנצחת היא זו שיש לה את הכי הרבה נקודות.
מחבואים
חשבתי על כך שאפשר לשחק מחבואים ולהתאמן על in on under.
כל תלמיד שמוצאים במחבוא שלו, יש להצהיר בקול היכן בעצם היה.
לשם כך יש לדעת את אוצר המילים של המקומות בחצר ואת מילות היחס.
המלך אמר Simon says
כדי לתרגל את אברי הפנים והגוף, אפשר לשחק המלך אמר:
Simon says to touch your nose
touch your legs
קפיצה בחבל
קפיצה בחבל יכולה להיות תוך אמירת ה abc אבל גם תוך ספירה ותוך שירת שירים שלמדנו בכיתה.
השירה עצמה של שירים מסוימים יכולה לעזור לתלמידים להבחין בהברות מסוימות או בחרוזים בשיר ובכך לעזור לפתח מודעות פונולוגית בשפה.
הכתבת קיר
דרך כייפית לעבוד על spelling היא לעשות הכתבת קיר.
אומרים לילדים שיש הכתבה. הילדים מביאים דף ועט וכותבים את המילים (כדאי לתת להם דף עם המילים בעברית והם צריכים לכתוב את האנגלית). הם יושבים בצד אחד של החצר.
אומרים לילדים שהתשובות נמצאות והם יכולים להסתכל על התשובות!
יש לשים את רשימת המילים על דף בצד השני של החצר ולומר לילדים שאסור להם להרים את הדף והעט אבל מותר להם ללכת לדף התשובות, להסתכל על המילה, לזכור אותה בראש, לרוץ מהר חזרה ולרשום אותה על הדף! הדבר גורם לתלמידים לשנן בראש ולחזור בראש על המילה!
יש לכן עוד רעיונות? כתבו פה למטה בתגובות :)
הנה אנקדוטה מעניינת שגיליתי: אחרי שילדים מוציאים אנרגיה בחצר, הם מגיעים לכיתה מאוד רגועים :)
הילי
אפשר להציע לי חברות בפרופיל: הילי זוורו
את אותו עיקרון של קליעה למטרה אפשר לבצע עם משחק הבאולינג. אפשר לסמן מספרים על הפינים שעל הילדים להפיל, ולספור את הנקודות שהילדים הפילו בכל פעם ולפיכך לתת ניקוד.
על התלמיד להגיד את הניקוד ועליו להגיד את הצבעים שהפיל.
הוראות מדויקות מצאתי באתר הזה.
זריקת כדור
בחצרות שיש בהן משחקים בצבעים שונים על הרצפה, אפשר לשחק גם. למשל בבית הספר שבו אני מלמדת יש ציור של ליצן על רצפת החצר:
צופית הציעה שישחקו משחק של זריקת כדור טניס לחלק מסויים ולפיכך יקבלו נקודות. אם פגעו במספר שבע שזה הבטן של הליצן, יאמרו את המספר שבע באנגלית ואת הצבע האדום שבו פגעו ואז יזוכו בנקודות. (אפשר לעזור להם, הרי לא נרצה לפסול, אבל תנו להם זמן לחשוב קודם!).
קלאס
משחק הקלאס יכול לקבל נפח שונה במשחק באנגלית: על הילדים להצהיר על מה הם דורכים. הדבר יהיה מצחיק מכיוון שלא יוכלו לעמוד הרבה זמן על רגל אחת אם הם לא זוכרים את המספר באנגלית, ואז יפסלו. אפשר להוסיף עוד חוקים כמו: עליך להגיד את המספר ואת הצבע עליו את דורכת תוך 15 שניות ואסור לשנות תנוחה.
אם אין בבית הספר קלאס, קונים גירים ומציירים בצבעים על הרצפה. (כשהיינו ילדים היינו כותבים עם אבנים, זוכרים? אבל כרגע אנחנו רוצים כל מיני צבעים אז נשתמש בגירים).
טוויסטר
המשחק המפורסם טוויסטר (פלונטר), כל פעם שלושה ילדים אחרים משחקים. להלן הוראות מדויקות.
לעניין השעון שמסובבים כדי לבחור את הצבעים עליהם יונחו הידים או הרגלים, אפשר גם להכין קלפים עם שמות הצבעים עליהם, כאשר תלמיד מוציא קלף שרשום עליו yellow (או לחילופין קלף בצבע צהוב שהוא מוציא בעיניים עצומות) עליו לומר את הצבע בקול ולהורות לילד שמשתתף לשים את היד על הצבע yellow וכך בעצם התלמיד השני צריך להבין את הצבע שנאמר וליישם.
תביאו לי...
המשחק הזה יכול להתאים להרבה סוגים של אוצר מילים, חפצים ומספרים בעיקר.
מחלקים את הילדים לקבוצות והילדים צריכים להביא למורה מה שהיא מבקשת, למשל: five leaves
אפשר לסבך את הבקשות: Bring me three yellow leaves
ובכך להתאמן על מספרים וצבעים יחד.
הקבוצה שהביאה ראשונה את החפצים מקבלת נקודה והקבוצה המנצחת היא זו שיש לה את הכי הרבה נקודות.
מחבואים
חשבתי על כך שאפשר לשחק מחבואים ולהתאמן על in on under.
כל תלמיד שמוצאים במחבוא שלו, יש להצהיר בקול היכן בעצם היה.
לשם כך יש לדעת את אוצר המילים של המקומות בחצר ואת מילות היחס.
המלך אמר Simon says
כדי לתרגל את אברי הפנים והגוף, אפשר לשחק המלך אמר:
Simon says to touch your nose
touch your legs
קפיצה בחבל
קפיצה בחבל יכולה להיות תוך אמירת ה abc אבל גם תוך ספירה ותוך שירת שירים שלמדנו בכיתה.
השירה עצמה של שירים מסוימים יכולה לעזור לתלמידים להבחין בהברות מסוימות או בחרוזים בשיר ובכך לעזור לפתח מודעות פונולוגית בשפה.
הכתבת קיר
דרך כייפית לעבוד על spelling היא לעשות הכתבת קיר.
אומרים לילדים שיש הכתבה. הילדים מביאים דף ועט וכותבים את המילים (כדאי לתת להם דף עם המילים בעברית והם צריכים לכתוב את האנגלית). הם יושבים בצד אחד של החצר.
אומרים לילדים שהתשובות נמצאות והם יכולים להסתכל על התשובות!
יש לשים את רשימת המילים על דף בצד השני של החצר ולומר לילדים שאסור להם להרים את הדף והעט אבל מותר להם ללכת לדף התשובות, להסתכל על המילה, לזכור אותה בראש, לרוץ מהר חזרה ולרשום אותה על הדף! הדבר גורם לתלמידים לשנן בראש ולחזור בראש על המילה!
יש לכן עוד רעיונות? כתבו פה למטה בתגובות :)
הנה אנקדוטה מעניינת שגיליתי: אחרי שילדים מוציאים אנרגיה בחצר, הם מגיעים לכיתה מאוד רגועים :)
הילי
אפשר להציע לי חברות בפרופיל: הילי זוורו
0 תגובות