קיר אינטראקטיבי של לוח הכפל או בעצם כל דבר

לפני כמה ימים ישבתי עם המקבילה שלי ודיברנו על יצירת סביבה ש"מדברת חשבון". היא סיפרה לי על הקסמים של כפולות 9השיר "תגידי לי שמונה"  שהפך קבוצת ילדים לכוכבים בכיתתה שנה שעברה, ועל "עצור ססמא" לפני הכניסה לכיתה, פעילות שבה כל יום כפולה אחרת היא הססמא לכניסה לכיתה (כולל כל האורחים שמגיעים, גם אם הם הורים או המנהל!). ובנוסף סיפרה לי על יצירת כפולות יומיות מקלפים ממגנטים. 

כשעברתי אתמול בסופרמרקט מתחת לבית קרצה לי פתאום חבילת אטבים מעץ, כן כן, זו שלא מצאתי במשך חודשים כשחיפשתי, ולבסוף מצאתי בחנות חומרי בניין ליד כיכר דיזנגוף.  בפעם הקודמת שאלתי עוד כמה אטבים מסבתא והכנתי משחק למרכזון עבודה באנגלית עליו אפשר לקרוא בפוסט הקודם שלי.  הפעם הייתי חייבת לקנות, וידעתי שלא יקח הרבה זמן עד שיהיה לי רעיון חדש לשימוש באטבים הללו. 

באופן מתבקש הייתי חייבת לעשות פעילות בחשבון, משהו שגם ישמש סביבה "מדברת חשבון" לתלמידים בכיתה אבל שגם יהיה פעילות בפני עצמה, למעשה: קיר מפעיל, או קיר אינטראקטיבי.  כי בעצם, למה משמשים אטבי כביסה? לתליית בגדים. 


הוראות הכנה:

1. יש לערוך רשימה של תרגילים מלוח הכפל.

2. יש לכתוב את תוצאות התרגילים על האטבים עצמם עם בטוש. 

3. יש להוריד את הצורות של הבגדים שדני שלי צייר לי מהקישור הזה. 




4. יש להדפיס את הדף מספר פעמים על בריסטול שמינית צבעוני. 


5. יש לגזור את הבגדים אבל לא צריך לגזור בדיוק לפי הקווים אלא קצת יותר רחוק מהן, כדי שיראו את הקו התוחם והציור יראה יפה. 


6. יש לכתוב את התרגילים המתאימים על כל בגד בנפרד. 

7. יש לתלות חוט בכיתה, לתת לתלמידים את האטבים ואת הבגדים ולהסביר להם שעליהם לתלות כל בגד רק עם האטב שעל גביו יש תשובה שמתאימה לבגד.
(אל תתנו לכולם יחד, אלא כל יום קבוצה אחרת מסדרת מחדש, או שאפשר ליצור פינת חשבון שבה תולים את כביסת החשבון). 

התוצאה לפניכם:







ווריאציות נוספות:

השארתי את הבגדים ריקים ולא הקלדתי עליהן את תרגילי לוח הכפל כדי שכל מורה תוכל להשתמש וליצור פעילות שמתאימה לכיתתה. הרעיונות אין סופיים: התאמה של אותיות כתב לדפוס, התאמת אותיות גדולות לקטנות באנגלית, גימטריה, שאלות ותשובות על סיפור, עובדות במדעים, חידות בידע כללי ועוד ועוד...


המורה טלי אליאש גלומבק השתמשה בבגדים כדי להכין משחק אותיות בעברית:




הכנתם לוח פעיל כזה לכיתתכם? אשמח אם תשלחו לי ואעלה לבלוג! 
הפרופיל שלי בפייסבוק הוא הילי זוורו - אפשר להציע לי חברות!


הילי

תגים: עברית, חדשנות, משחקים

הוסף רשומת תגובה

1 תגובות

טלי יצחק אמר/ה…
רעיונות מקסימים! תודה