מה עושים כשרוצים שתלמידים ידברו את השפה ויתרגלו אליה? מכינים פעילות שיחה באנגלית עם השלמת אינפורמציה. הכוונה היא שהם צריכים לשאול שאלות כלשהן כדי לקבל אינפורמציה שחסרה להם.
את המשחק הבא אפשר לשחק בהרבה ווריאציות. הכנתי לכיתה ד' משחק סיכום יחידה על אוצר מילים ודיאלוגים קצרים בנושא אוכל, כיוון שנושא האוכל הוא הפרק הראשון בספר.
לקחתי את תמונות אוצר המילים מהספר וצילמתי פעמיים כך שהיו לי לבסוף שני העתקים של כל מאכל:
לקחתי את תמונות אוצר המילים מהספר וצילמתי פעמיים כך שהיו לי לבסוף שני העתקים של כל מאכל:
התמונות להמחשת קונספט בלבד |
ההוראות למשחק הן:
כל תלמיד מקבל תמונה של מאכל שלמדנו עליו.
אסור להראות לאף אחד מה קיבלת.
יש מישהו בכיתה שיש לו בדיוק את אותו מאכל.
בשביל המשחק הזה, המאכל שקיבלת זה משהו שאתה רוצה לאכול כשאתה רעב.
לאחר מכן נצעד בכיתה ונחפש מישהו עם אותו מאכל.
יש לשאול באנגלית את השאלות הנכונות כדי לגלות למי יש את אותו מאכל.
אחרי שמצאתי את התלמיד, יושבים יחד ומדברים באנגלית על הדברים שאוהבים לאכול ולא אוהבים לאכול.
התמונות להמחשת קונספט בלבד |
במשחק הזה ישנם כמה מבנים שנתאמן עליהם:
הראשון תוך כדי ההליכה בכיתה והמפגש עם תלמידים:
-Hello ______.
-Hello
______.
-Are you hungry?
-Yes, I am.
-What do you want to eat?
-I want ______ please.
אם שני התלמידים מגלים שיש להם את אותו מאכל, אז הם ישבו יחד וישוחחו על הדברים שהם אוהבים או לא אוהבים לאכול לפי המבנה הבא:
-Do you like pizza?
Yes, I do.
No, I don’t.
-Do you like salad?
-Yes, I do.
חשוב להזכיר לילדים לדבר רק אנגלית וגם להסתיר את הפתקים ולא לגלות מה יש בפתק עד שמוצאים את התלמיד עם הפתק הזהה. צריך להגיד שזה סודי בהחלט ויש להסתיר אותו שלא יראו!
זהו שעור שבו לא יהיה שקט, יהיה רעש אבל זה יהיה רעש לימודי בהחלט :)
הילי
2 תגובות
הדיאלוג:
Hello _________
Hello _________
Do you like animals?
Yes I do.
What animal do you want?
I want a ______________.
בקישור:
https://drive.google.com/drive/u/0/my-drive
מצורף דף שניתן לצלם ועליו השאלות לתלמידים, ובעלי החיים שמשמשים לחלוקתם לזוגות/שלישיות (בהתאם לגודל הכיתה).