עשר סיבות לתת לתלמידים להקליט את עצמם בסרטונים!


העמקה בנושא

משימה של הקלטת סרטון בהכרח יש בה מרחב גדול ופתוח צריך "למלא" ולכן המשימה תמיד תעודד חשיבה והעמקה בנושא מצד התלמיד. 


.a
Lexica.art

תיקון ושיפור עצמי:

צפייה בווידאו של עצמם מאפשרת לתלמידים לקבל משוב מיידי מהיר על הביצועים שלהם, לזהות איפה יש מקום לשיפור, ולצלם שוב ושוב עד שהם מרוצים. דבר זה מאפשר חזרה ותרגול רב. 

מיומנויות סדר וארגון: 

תכנון הוידאו מבקש מהתלמידים לכתוב תסריט, לתכנן את הצגת המסרים באופן ברור וקוהרנטי במספר מסוים של דקות. זה מאפשר עבודה על מיומנויות כתיבה, סדר וארגון. 

מעקב למידה עצמית:

 הסרטון שלי לא נעלם אף פעם ! זה היתרון הגדול בטכנולוגיה. היא דיגיטלית וארוכת טווח. לא רק שזה מאפשר לעסוק בפרויקטיים ארוכי טווח, אלא גם הקלטות וידאו מאפשרות לתלמידים לראות את ההתקדמות שלהם במהלך הזמן, ולהבין אילו שיטות עבודה עזרו להם להשתפר.


Lexica.art


עבודה בזוגות ובקבוצות: 

הקלטות וידאו של תלמידים מאפשרות לעבוד בצוות ולשתף פעולה עם חברים לכיתה, מה שמעמיק את הלמידה ומגביר מיומנויות חברתיות ואינטראקציה בין אישית. 

חווית למידה עשירה ומגוונת:

כאשר אנחנו מאפשרים לתלמידים לא רק לכתוב את התשובות שלהם אלא גם להקליט אותן, זה מאפשר להם להתאמן על עוד שלל מיומנויות בתוך תוכנית הלימודים וברצף הלמידה, לגוון, להעשיר אותה ולהפוך אותה ליותר חוויתית. 

פיתוח מיומנויות בין-אישיות: 

צפייה בווידאו של עצמם ושל חברים לכיתה יכולה לעזור לתלמידים לפתח מיומנויות תקשורת, כמו כיצד להביע את עצמם בצורה ברורה ומשכנעת. כל המיומנויות שקשורות להצגה בפני קהל מאוד חשובות לעולם העבודה של המאה 21. 


Lexica.art


העלאת מוטיבציה: 

אנחנו יודעים שבחירה ואוטונומיה אלו דברים שמעלים מוטיבציה ללמידה. עצם זה שהתלמיד בוחר מה להקליט, איך לדבר בסרטון, עם מי להקליט, איך לעצב את הוידאו שלו, אילו פילטרים ואפקטים להוסיף, מעלה מוטיבציה להעמיק בנושאים הנלמדים ולהגיע לתוצרים שהם אוהבים.

גמישות

עצם זה שתלמידים יכולים להקליט מהטלפון שלהם בכל מקום ובכל זמן, מאפשר להכין משימות גמישות ומענינות במקומות שונים בעיר שלנו, לאורך השבוע, ולא רק בכיתה.  

הצגת התוצרים שבאופן דיגיטלי

עצם זה שהסרטונים נמצאים באופן דיגיטלי באתר, זה מאפשר להציג את התוצרים להורים באתר בית הספר או לשלוח אותם לכל מיני גורמים. 

על איזה כלי אני ממליצה?

אתר FLIP (לשעבר FLIPGRID) הוא אתר חינמי מבית מיקרוסופט שמאפשר לפתוח סביבה בטוחה לכל תלמיד להעלות את הסרטון שלנו, לעצב אותו בשלל סגנונות, להוסיף סטיקרים, פילטרים ואפילו מוזיקת רקע!! האתר השתנה מספר פעמים לאחרונה, להלן סרטון הדרכה שהכנתי לפני כשנה. 





הוסף רשומת תגובה

1 תגובות

שלום הילי ,
הבלוג שלך ראוי לפרס ישראל בחינוך !!
קיטלגתי הרבה פוסטים שלך בפורטל אינדקס הנושאים בלמידה מקוונת

http://www.educationindex2.com/

בהערכה רבה,
עמי סלנט , מידען