כלי משנה הקול שמסקרן את כולם

 הפעלת פורים מדליקה!!

להפעיל את התלמידים בקלות בשימוש באפקטים קוליים ודמויות מצויירות וצבעוניות

אני רוצה להציע לכם דרך מהנה ביותר ללמד תלמידים שפה חדשה, תוך שיתוף פעולה האחד עם השני בקבוצות ובמליאה, באמצעות ה-Voice Changer

האתר מציע שלל אפקטים קוליים ושימוש בדמויות מסתוריות איתן אפשר ליצור שלל פעילויות כמו : מי מסתתר? נחשו מי מתחפש מאחורי הקול? וגם משחקים שונים כמו חדרי בריחה, הזמר במסכה וגם חידות מסקרנות המפעילות את התלמידים ללמוד שפה, להקשיב האחד לשני ולנסות לנחש מי מסתתר מאחורי הקול המסתורי.

קישור לאתר כאן. 



תוכלו להיכנס לאתר הזה, לבחור אפקט קול, דמות מסוימת ולבחור ממגוון האפקטים הקוליים והדמויות.  


כל מה שתצטרכו זה גישה למיקרופון, הרבה דימיון והפתעות!

5 רעיונות לשימוש בכיתה:


1. המורה / התלמידים מקליטים את עצמם בדמות מסתורית בשימוש באפקטים של קול משתנים
 וחבריהם צריכים לגלות מהי הדמות.

2. המורה / התלמידים מקליטים חידה ובוחרים אפקט קול שייצג דמות מסוימת לבחירתם ועל התלמידים לגלות את הפתרון לחידה.


3. במשחקי חדרי בריחה ניתן להקליט משימות שונות באפקטים של קול או להשתמש בדמויות על מנת להתקדם במשחק.




4. הזמר במסכה – התלמידים מקליטים את עצמם וגם בוחרים דמות ועל התלמידים האחרים לגלות במי מדובר.
לדוגמה: זה יכול להיות מורה מבית הספר, מנהל או דמות אחרת מוכרת לילדים.
זה יכול להיות דמות היסטורית בשיעור היסטוריה או דמות שקראנו עליה בטקסט.

5. התלמידים יכולים לחוד חידות "ולהתחפש" למושגים מופשטים שלמדנו עליהם בשיעורים שונים למשל: בשיעור אזרחות תלמידים יכולים להתחפש למושגי שלטון כמו דמוקרטיה או דיקטטורה. בשיעור חשבון התלמידים יכולים להתחפש למספרים מסויימים לדוגמה: "אני מספר בן 10-20 אם תכפילו אותי ב- 3 תקבלו 15. מי אני?"

מתוך האתר




מורים מספרים (מהשתלמות פסגה טמרה עם הילי זוורו)

    המורה ח'לאילה יומנא מטמרה מספרת שהשתמשה בכלי זה בשיעור חשבון בכיתה ד' . היא ביקשה מהתלמידים כעבודת בית לחוד חידות בחשבון על מספרים. התלמידים אהבו את הפעילות ושתפו פעולה בצורה אקטיבית. לדבריה, התלמידים מאוד התפעלו. הכלי קידם את השיתופיות בין התלמידים ועורר את המוטיבציה שלהם כמו כן המשימה הזו גם תרמה לנתינה בין התלמידים, לסיוע האחד לשני, לתחושת השייכות שלהם ותרם לערכים החברתיים שלהם. עוד היא מוסיפה שהכלי הזה עזר לתלמיד ביישן בכיתה להתבטא ביתר קלות ולשתף פעולה עם יתר התלמידים ואיתה כמורה. היא מסכמת שהלמידה היתה מאוד חווייתית והלתמידים ביקשו לחזור על המשימה מספר פעמים נוספות.




    המורה רנא עראר מטמרה השתמשה בכלי בכיתה ה' וביקשה מהתלמידים לחוד חידה כל אחד על עצמו. היא דיווחה כי התלמידים מאוד אהבו את הרעיון והתפעלו משינויי האפקטים הקוליים. הם נהנו מאוד, צחקו ושמחו. "היה שיתוף פעולה מלא וחווייתי מאוד לתלמידים". גם מבחינה חברתית הפעילות תרמה רבות כך שניתנה ההזדמנות לתלמידים לעמוד על במה ולהרגיש שהם חשובים וגורמים משפיעים בכיתה.

   המורה מוחמד עראר מטמרה משתף במשימה שהעביר בכיתה ז': "ביקשתי מהתלמידים לחוד חידות על שחקני כדורגל מפורסמים. התלמידים אהבו את הפעילות והשתתפו בהן באופן אקטיבי. הם מאוד נהנו והיו פעלתניים לכל אורך המשימה".

כל הכבוד למורים, איזה כייף לשמוע!   

       אז הנה הלינק: https://voicechanger.io/

חשוב! זיכרו כי בין אם בזום או בכיתה עצמה, עליכם קודם כל לעשות דוגמה מול התלמידים בכדי שיראו בדיוק כיצד להשתמש בכלי וזה ידרבן אותם להתחיל.

תוכלו לצפות בסרטון המופיע מטה אשר ידריך אתכם צעד אחר צעד איך להתשמש באתר.

תודה לחגי גלאנט שהכיר לי את הכלי המדליק!


תגים: משנה הקול, voice changerת למידה מרחוק, תקשוב, הוראה אנגלית, דיבור. 




הוסף רשומת תגובה

0 תגובות