התחלתי את פרויקט להקת הביטלס בכיתה ה' במטרה ללמד: כתיבה, דיבור, אוצר מילים ותרבות כמובן.
התחלתי, איך לא, עם השיר Hello, Goodbye.
השיעור הראשון כלל אלמנטים של דיון, אסוציאציות, אוצר מילים חדש והכל תוך דיון בזוגות ובמליאה. הוא משלב גם שירה, הקלטה, קריוקי, ומשחק התאמה עם אוצר המילים החדש. תוכלו לראות את מערך השיעור בכלי שנקרא Adobe Spark בקישור הזה.
בשיעור שלאחר מכן, למדנו על ההפכים בשיר והרחבנו לעוד הפכים. הכנתי משחק התאמת הפכים ממשחק ישן. הדבקתי עליו מגנטים, הוספתי מגנטים עם המילים באנגלית והילדים היו צריכים להתאים את ההפכים גם בתמונה וגם במילים.
בשיעור שלאחר מכן, עשיתי פעילות של כתיבת שיר בקבוצות, והופעה מול הכיתה בסגנון התכנית The Voice. השיר נכתב עם המוסיקה של Hello Goodbye אבל בשינוי המילים להפכים אחרים.
זהו הדף שחילקתי:
THE
BEATLES PROJECT: "Hello, Goodbye"
Name of song:
"_________,
__________"
You say
____, I say _____.
You say
_____ and I say ________, ________, ________.
Oh no….
You
say_________ and I say __________!
_________,
__________.
I don't
know why you say ________ , I say __________
__________,
___________.
I don't
know why you say ________ , I say ___________
I say
______ , you say __________.
You say
why? and I say I don't know, oh no….
You
say_________ and I say __________!
_________,
__________.
I don't
know why you say ________ , I say __________
__________,
___________.
פה אפשר לראות את הילדים כותבים שיר חדש.
ההופעות היו ממש מצחיקות כי הילדים היו מאוד מקוריים בהפכים שהם בחרו, למשל:
sun and moon
black and white
grandma and baby...
אפשר לשמור על קשר ולהציע לי חברות בקישור הזה בפייסבוק.
Tags: beatles, songs, games, efl, english
6 תגובות
הייתי רוצה ליישם את הפעילות הזו על הביטלס בשיעורים הקרובים שלי. רציתי לדעת בשיעור הראשון כשהצגת להם את השיר . לפי התמונות ראיתי שהילדים כתבו משפטים במחברות על חברי הלהקה.מה היתה משימה של התלמידים? האם הם הרכיבו משפטים עצמאית או שהעתיקו מהלוח?
תודה :)
התלמידים מאד נהנו וגם אני!
ענת
המייל שלי - kareanp7@gmail.com