כמעט בכל כיתה יש תלמידים שנראה לנו לפעמים ששום דבר לא יגרום להם להשתתף. אני חייבת לציין שבמקרי הקיצון שלי, המשחק הבא עבד. התלמיד שאף פעם לא לוקח חלק, לקח חלק, בדומה למשחק Kahoot, שם יש אחוזי השתתפות גבוהים בדרך כלל.
אפשר לשחק את המשחק גם בזום!
אפשר לשחק את המשחק גם בזום!
שם המשחק הוא Quizlet.live. המורה יוצר אותו באתר Quizlet.
מדובר במשחק בו המורה בוחרת רשימת מילים "Set" שיש באתר Quizlet. אפשר ליצור תמיד רשימה חדשה לכל מקצוע לימוד, בהתאם לחומר הלימוד, דוגמאות בהמשך.
המורה מפעילה את המשחק מהמחשב שלה, התלמידים נכנסים עם קוד הנראה על הלוח ומקלידים את שמם.
לאחר מכן המחשב מחלק את התלמידים לקבוצות רנדומאליות.
התלמידים רואים מי איתם בקבוצה ובוחרים אם לשבת ליד חברי הקבוצה או להשאר בנפרד.
המשחק מתחיל והמחשב מציג מילה, משפט או מינוח, בהתאם לרשימה שבחר המורה ותחום הדעת שלו. לצורך הדוגמה, נאמר מילה באנגלית. לכל תלמיד יש מסך עם הקלפים שלו, אם התלמיד רואה את התשובה הנכונה הוא לוחץ על הקלף. אך לא תמיד הקלף עם הפרוש הנכון נמצא במחשב של התלמיד. לפעמים, פרוש המילה נמצא אצל מישהו אחר מחברי הקבוצה. בהזדמנות הזו, התלמיד ראשי ללכת לילד האחר בקבוצה ולהסתכל איתו במחשב שלו ולדבר איתו על פרוש המילה, לשכנע אותו ולגרום לו לבחור פרוש כזה או אחר. הכלי מאפשר דיון על אוצר מילים.
לאחר מכן המחשב מחלק את התלמידים לקבוצות רנדומאליות.
התלמידים רואים מי איתם בקבוצה ובוחרים אם לשבת ליד חברי הקבוצה או להשאר בנפרד.
המשחק מתחיל והמחשב מציג מילה, משפט או מינוח, בהתאם לרשימה שבחר המורה ותחום הדעת שלו. לצורך הדוגמה, נאמר מילה באנגלית. לכל תלמיד יש מסך עם הקלפים שלו, אם התלמיד רואה את התשובה הנכונה הוא לוחץ על הקלף. אך לא תמיד הקלף עם הפרוש הנכון נמצא במחשב של התלמיד. לפעמים, פרוש המילה נמצא אצל מישהו אחר מחברי הקבוצה. בהזדמנות הזו, התלמיד ראשי ללכת לילד האחר בקבוצה ולהסתכל איתו במחשב שלו ולדבר איתו על פרוש המילה, לשכנע אותו ולגרום לו לבחור פרוש כזה או אחר. הכלי מאפשר דיון על אוצר מילים.
שימוש במקצועות השונים
במידה ואני מלמדת מדעים, אפשר ליצור quizlet set שבנוי ממשפטים והשלמה של משפטים עם המילים הנכונות, למשל:
מערכת הנשימה היא מערכת של
____________ חלולים
|
צינורות
|
דרך הצינורות של מערכת הנשימה נכנס ה _________ אל הגוף.
|
אוויר
|
האוויר נכנס אל הגוף דרך פתחי הנשימה
של הפה וה_____.
|
אף
|
אותו דבר ניתן לעשות לגבי תורה, מתמטיקה ולשון. למשל, ניתן לשלב הגדרות והסברים, משפטים שיש להשלים עם המילה הנכונה, מילים נרדפות בעברית, הפכים וכו...
הוראות הפעלה כלליות
נכנסים עם חשבון הQuizlet לאתר. (למי שאין חשבון, יש להירשם, אין צורך בחשבון מיוחד או חשבון מורה).
נכנסים לרשימה, לset שרוצים לעבוד עליו בשיעור. (ניתן לחפש רשימות ציבוריות שמורים אחרים פיתחו, תחת search).
בוחרים את המשחק האחרון ברשימה: live.
בוחרים Create Game
הקוד מופיע על הלוח.
הילדים נכנסים ישירות לאתר :Quizlet.live (חשוב!)
הם מקלידים את הקוד שעל הלוח, במחשב שלהם.
הם מקלידים את שמם. (חשוב שיקלידו שמות אמיתיים כדי שחבריהם יזהו אותם).
הם רואים את שמם על הלוח ויודעים
שנכנסו למשחק.
כשכולם בפנים לוחצים על Start
המחשב מחלק את התלמידים לקבוצות באופן
רנדומלי.
המחשב מציג מילה. בכל פעם פרוש המילה
מופיע אצל ילד אחר בקבוצתם דבר שמאפשר להם לדבר ולהחליט יחד אצל מי הפרוש.
הקבוצה המנצחת היא זו שמגיעה ל12 מילים
נכונות באופן רצוף הכי מהר. קבוצה שטועה במילה כלשהי, חוזרת לנקודת ההתחלה.
אפשר לראות את ההתקדמות לאורך המשחק על הלוח ולעודד
את התלמידים.
אפשר להחליף צרופי קבוצות בכל סיבוב חדש, אם
רוצים או אם יש צורך.
למדריך נוסף בנושא אפשר להכנס לבלוג "כלים קטנים גדולים" לרשומה בנושא, ולקרוא על Quizlet וגם Quizlet.live
שיחקתם בכיתה? כתבו לי איך היה!
ניתן להציע לי חברות בפייסבוק בפרופיל: הילי זוורו
הילי
tags: technology, games, distance learning,
משחקים, למידה מרחוק
משחקים, למידה מרחוק
0 תגובות