תאטרון בובות לתרגול מיומנויות שיחה באנגלית בכיתה!

כל פעם אני מופתעת מחדש כמה ילדים אוהבים לקבל בובות ולשחק איתם, אפילו בכיתה ה'. כשאני מפזרת את בובות האצבע על השולחן יש התנפלות אדירה. כל אחד רוצה לבחור בובה. מדליק!
לאחרונה אף הרחבתי את צי הבובות שלי עם עוד בובות אצבע שקניתי באינטרנט בקישור הזה.  






בפעילות בקטעי הוידאו מעלה, בכיתה ה',  תרגלנו מיומנויות שיחה באנגלית: שילוב שלושת הדיאלוגים הראשונים ביחידה השנייה של Our World בהוצאת אריק כהן. 

המטרות: תלמידים ידעו לומר ולהשתמש בביטויים:

1.Do you like .....? Yes I do/No I don't (page 50)

2. What's your favorite food? (page 47)
     My favorite food is...

3. We need .... to make....! (page 46)





כדאי תמיד לקחת מספר ביטויים הנמצאים בספר הלימוד בהתאם למטרות ולחבר אותן יחדיו לדיאלוג אחד. 
למשל את הביטויים הללו חיברתי יחדיו לכדי דיאלוג וערכתי פעילות כזו:

מערך פעילות

יש לוודא כי עברתם על אוצר המילים של המאכלים לפני התחלת הפעילות. 

1. תלמידים מתאמנים על "...We need .... to make" איתי בעודם מסתכלים על התמונות של המאכלים. 

2. תלמידים שואלים אחד את השני "Do you like...?" "- Yes, I do"/"No, I don't" 

3. אני שואלת תלמידים שונים "?What's your favorite food" והם עונים לי ולאחר מכן שואלים חבר. 

4. אני מציגה על הלוח את הדיאלוג הבא ומדגימה מספר אפשרויות למלא את הקווים במליאה איתם, בהתחלה מדגימה לבד ולאחר מכן ילדים מתנדבים בזוגות להדגים לפני כולם. (התפקידים השונים מסומנים בכחול ושחור).


5. נתתי להם 10 דקות ואמרתי לתלמידים שאני עומדת לצלם את הדיאלוגים שלהם בוידאו.
זה גרם להם להיות רציניים יותר לגבי איכות העבודה ותלמידים שטעו אפילו ביקשו להתאמן ולחזור שוב לצלם. וואו. אני עודדתי את זה (אפילו שהייתי קצרה בזמן) כי המטרה היא תרגול הדיבור והרהיטות והעלאת הביטחון העצמי של התלמידים. 

היכן אפשר להשיג בובות?
קניתי את הבובות לפני כמה שנים מאישה בשם טובה שנמצאת ברמת אביב (טלפון שלה מטה). אם אתם רחוקים מתל אביב יכול להיות שטובה תשלח לכם בדואר את הבובות או אם מעדיפים קנייה אינטרנטית תוכלו למצוא הרבה בובות באינטרנט למשל בקישור הזה. תוכלו למצוא בובות גדולות יותר בקישור הזה. 


דגשים:
1. ישנם נושאים שעוד לא נלמדו כמו ה a/an/some ולכן לא אתקן תלמידים שטעו ושמו a לפני שם עצם לא ספיר.
2. לא רצוי לתקן תלמידים כאשר מטרת השיעור הוא דיבור ושיחה. אחד הקשיים הוא המחסום הרגשי ואם תלמיד מצליח לדבר בפני כולם או אפילו בזוגות- אם נעצור אותו לעיתים קרובות הוא יתייאש ויתבייש. שטף השיחה הוא מטרה חשובה יותר מתקינות. שימו לב שבשיעורי דקדוק למשל המטרה היא שונה.
3. אם תלמידים התבלבלו בוידאו אפשרו להם להתאמן עוד חמש דקות ולחזור לצלם.
4. חשבו על משהו שיגרום לתלמידים להיות רציניים בעבודה: הצגה בפני הכיתה בסוף התרגול, צילום בוידאו ואפילו העלאה לאתר הבית ספרי. 
5. בזמן שהמורה מצלמת בוידאו שאר הילדים מתאמנים ועושים חזרות על הצגה שלהם אך כדאי לתת עבודה לתלמידים שסיימו לצלם ומחכים שהמורה תחזור. 

לעוד משחקים לתרגול מיומנויות שיחה קראו את הפוסט "לדבר לדבר לדבר באנגלית!"

כדי לעקוב תוכלו להציע לי חברות בפייסבוק בפרופיל הזה. 

יוצרת הבובות: טובה גייר   054-5245070

בהצלחה!



הילי

games, english, efl, משחקים, עברית




הוסף רשומת תגובה

0 תגובות