קלפי הערכה לתלמידים



ישנן הרבה אפשרויות לעודד תלמידים לעשות את המיטב שהם יכולים. בין היתר, לגמול להם על משהו טוב שהם עשו, גם אם זה משהו פשוט כמו השתדלות יוצאת דופן, רעיון מקורי, עזרה לחבר או השתתפות בשיעור.

זה המקום לצ'פר גם את הילדים שאינם מצטיינים, לעודד אותם ולהראות להם שהם בדרך הנכונה!  

בשנה שעברה הייתי עושה טקס כל כמה ימי שישי, בו הייתי מעניקה קלפים לילדים מסוימים שהשתדלו יותר מהרגיל השבוע או הביעו רצינות באופן יוצא דופן. התלמידים תמיד היו קצת מופתעים. ליוויתי את ההענקה הזו בהסבר מדויק של הסיבה שבגינה הם מקבלים את הקלף: תמיד הזכרתי שיעור מסוים וסיפרתי אייך היא או הוא עבדו ברצינות על משימה מסוימת ומה בדיוק היה מקסים בהתנהלות שלהם. כדי לעשות זאת כדאי לשמור פנקס קטן, ולרשום בפנקס או בפתק בסמארטפון בכל פעם שרואים התרחשות חיובית שכזו. 


לאחר שקבעתם מי הילדים שיקבלו את הקלפים ביום מסוים, בחרו את המלל המתאים ביותר לתלמיד, בחרו צבע קלף, אמרו כמה מילים  וספרו על ההתנהלות החיובית של התלמיד בפני הכיתה והעניקו לאותו תלמיד או תלמידה את הקלף. 

שמתי לב שהתלמידים שומרים את הקלפים הללו בקלמרים שלהם לאורך כל השנה. אולי זה בגלל שלא הענקתי הרבה מהם והם היו בעל ערך רב. 

אפשר להוריד את הקלפים מהקישור הזה.

הוראות הכנה:

הדפיסו את שני הדפים הראשונים: 










לאחר שהדפסתם אותם, הכניסו את הדפים למדפסת ושילחו להדפסה את הדף 

השלישי בלבד- כך שהוא יודפס מאחורי הדפים הראשונים. בסופו של דבר זה 

יראה כמו קלף אמיתי כי יהיו לו שני צדדים. לבסוף כדאי לעשות לקלפים 

למינציה. 



הדף השלישי שיודפס מאחורי הקלפים


הילי-

תגים: חדשנות, עברית, קלפים, כרטיסיות

הוסף רשומת תגובה

6 תגובות

Unknown אמר/ה…
איך מדפיסים?
נילי אמר/ה…
היי הילי. מקסים מקסים. האם יש לך בגרסת וורד שאוכל לנקד או לחילופין האם יש את הקובץ מנוקד?
Unknown אמר/ה…
הילי יקרה
את מקסימה. והחומרים שלך מדהימים. הדרך הנדיבה בה את משתפת עם קבצים להורדה ובליווי הסברים היא לא מובן מאליו. ישר כוח.
Unknown אמר/ה…
תודה רבה
Unknown אמר/ה…
הי הילי, יש את הכרטיסיות באנגלית?
יונת אמר/ה…
הי הילי! תודה רבה וכל הכבוד. אולי המצאת משהו לוירטואלי עד שנשוב למפגשים אמיתיים? אני מנסה ולא מצליח לי. בינתיים אני מעלה למרחבים הכיתתים הודעות ואימוג'ים כיפים ואומרת להראות להורים אבל זה לא אותו דבר. תדוה רבה! יונת