כתיבה יצירתית - המחזות יצירתיות


ישנן כמה מתודות שאני אוהבת להשתמש בהן כדי לעודד כתיבה יצירתית. למעשה מצאתי שאני יכולה להשתמש במתודות הללו כדי לעודד כתיבה יצירתית אך גם המחזה והבעה בעל פה. לשעורי עברית אפשר להשתמש כמעט בהכל אבל יש להעלות את רמת הקושי בהתאם לכיתה, בשעורי אנגלית אפשר לתת לילדים לכתוב או להמחיז הצגה, או לכתוב סיפור שהם קוראים אחר כך יחדיו. 

לשעורי שפה, אימצתי רעיון שראיתי מזמן, למעשה יצירת מחברות כיתתיות. כל פעם שמישהו רוצה לכתוב במחברת (בסיום משימה) יכול לגשת לפינת הכתיבה, לקחת מחברת ולכתוב בה חיבור לפי נושא המחברת:
משאלות, חידות, חוויות, סיפורים, חלומות או בדיחות.  
בסוף השנה אפשר לערוך הגרלה ותלמידים יזכו במחברות. (לא אוכל לקשר פה קובץ של המחברת כיוון שהאיורים על המחברת אינם שלי). 





דרך נוספת לעורר כתיבה יצירתית היא לתת לתלמידים קלפי מילים אקראים לחלוטין (flash cards). אפשר לתת להם לבחור לבד 4-7 קלפים מתוך ערימת קלפים. יש לומר להם לכתוב סיפור המחבר באופן יצירתי בין כל המילים. 




דרך נוספת היא להשתמש בקוביות סיפור, ניתן לקרוא ולרכוש אותן בעמוד הזה. קוביות הסיפור הן קוביות אשר בכל פאה יש ציור של חפץ או פעולה אחרת. אפשר להגיד לילדים להטיל את הקוביות פעם אחת ולהרכיב סיפור מכל האלמנטים שיצאו. 




לאחר שהילדים כתבו סיפור ביחד, הם יקראו אותו מול כל הכיתה, כל אחד קצת. 




אפשר לעשות פעילות המחזה והצגה של הסיפור, ואז באים לידי ביטוי יכולות דיבור והבעה בעל פה (טוב לשעורי אנגלית ברמות מתקדמות):





אז.. תצפו להדרן מהילדים! 


הילי

אפשר להציע לי חברות בפרופיל: הילי זוורו


ובעמוד הפייסבוק.

תגים: חדשנות, עברית, efl

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות