לשנות את ההסטוריה?

 בינה מלאכותית

ישנם מספר כלים המסיעים לבצע 

inpainting

שזה טכנולוגיה של בינה מלאכותית המאפשרת להוסיף אלמנטים ויזואליים לתמונות קיימות.

למשל יש את Canva

וגם את 

Adobe Firefly

את ההסטוריה האנושית לפעמים קשה להבין באמת, לדעת איך האנשים הרגישו, מה היתה החוויה שלהם. 

ולכן החלטתי ליצור פעילות שמחברת בין ארוע הסטורי לארוע שהתלמידים שלנו מכירים. 

מצאתי תמונה הסטורית מקורית שמייצגת את הארוע ההיסטורי:

תמונה שבה רואים את נוסעי הרכבת חובשים מסיכות בצבע לבן, אחד מהם עם השלט: "לבשו מסכה או שתלכו לכלא", במהלך מגפת השפעת בשנת 1918 בקליפורניה, ארה"ב. 



לאחר מכן החלטתי להדגיש דברים מסויימים בתמונה, כדי לחבר את המאורע ההסטורי לתקופת מגיפת הקורונה שלנו. זה יגרום לתלמידים להזדהות עם אנשים מההסטוריה שחוו ארועים דומים ולהבין את המאורע הרבה יותר. 

 


מה הוספתי לתמונה?

1. מסכות כחולות מודרניות. 

2. ג'ל חיטוי (סניטייזר). 

3. מודד חום לייזר. 


יתרונות הפעילות:

מעורר עניין: עזרים חזותיים, במיוחד אינטראקטיביים, יכולים לתפוס את תשומת לב התלמידים בצורה יעילה יותר מאשר תוכן טקסטואלי בלבד. באמצעות שינוי תמונות היסטוריות, אפשר להפוך את השיעורים למעניינים ובלתי נשכחים יותר.

הבנה הקשרית: שינוי אלמנטים מסוימים בתמונות היסטוריות יכול לספק לתלמידים הבנה ברורה יותר של האירוע, התקופה או התרבות שנלמדת. לדוגמה, הדגשת אלמנטים מסוימים בתמונה מהמהפכה התעשייתית יכולה לעזור לתלמידים להבין את החשיבות של חפצים מסוימים או שינויים חברתיים. אל תשכחו שגם התלמידים יכולים להכין תמונות ערוכות כאלה, כביטוי לידע שרכשו על ארועים הסטוריים. 

 

חשיבה ביקורתית: על ידי הצגת תמונות שונות לצד המקוריות, המורים יכולים לעודד את התלמידים להשוות ולהבחין, ובכך לקדם כישורי חשיבה ביקורתית. התלמידים יכולים לדון למה אלמנטים מסוימים הודגשו ואיזו חשיבות יש להם.

 

תרבות חזותית: בעולמנו החזותי (עיתונות/פרוסומות/ אינסטגרם/טיק טוק ועוד...), היכולת לפרש ולהבין מידע חזותי היא מאוד חשובה. שינוי תמונות היסטוריות יכול לעזור לתלמידים לפתח כישורים של תרבות חזותית, ללמד אותם לנתח ולפרש נתונים חזותיים.

 

אמפתיה ונקודת מבט: הדגשת פנים או סצנות מסוימות בתוך תמונה היסטורית רחבה יכולה לעזור לתלמידים להתחבר לאנשים מהעבר, ובכך לקדם אמפתיה והבנה עמוקה יותר של נקודות מבט היסטוריות.

 

פתיח שמעורר דיון: תמונות שונות יכולות לשמש כפתיחה לשיחה, ולעודד את התלמידים לשאול שאלות, לשתף בדעותיהם, ולהשתתף בדיונים משמעותיים אודות אירועים היסטוריים והשלכותיהם. הכינו תמונות מוזרות ותשאלו אותם איך לדעתם זה קשור לשיעור היום?!

 

חיזוק הזיכרון: הזיכרון החזותי הוא לעיתים קרובות חזק יותר מהזיכרון הטקסטואלי. על ידי שינוי והדגשת חלקים מסוימים של תמונה היסטורית, המורים יכולים להפוך אירועים או עובדות לזכרון מוחשי יותר שנחקק בזכרון. 

 




הוסף רשומת תגובה

0 תגובות