הכנתי פעילות שמיועדת כסיכום הפרק הראשון בOur World לכיתה ה'.
לאחרונה אנו שומעים הרבה על שימוש בחדרי בריחה בשיעורים ופעילויות כמו Gallery walk וחפש את המטמון. אלו פעילויות שמשלבות את המרחב של בית הספר או המרחב הכיתתי, עם חומר הלימוד ולמעשה מעודדות ילדים ללמידה תוך שימוש בגוף ובמרחב.
לפעילות הבאה קראתי Mystery Land Activity
הפעילות היא שילוב של כל הפעילויות האחרות שהזכרתי:
gallery walk, treasure hunt and escape room.
המטרות: לתת פעילות סיכום או פעילות משלימה לטקסטים העוסקים בבתים שונים בעולם ובתי ספר, לקרוא, להבין ולענות על שאלות על טקסטים ברמת הפרק, ולשלוט באוצר המילים הנלמד בפרק ולעשות בו שימוש נכון.
What do students need to know at the end of the unit?
numbers 1-100, adjectives ("to be" positive and
negative), vocabulary related to houses and schools and how to write a 'fact
file'.
What if I told you I created a fun, physical, engaging activity to sum up the unit and include all those learning goals?
Well this is it!
This activity will cover all those topics in a
fun and engaging way. Students will read, write and discuss in English about
the vocabulary and their actual comprehension of texts all while trying to solve
riddles.
אני כתבתי את התוכן ודני שלי, דני זוורו אייר את כל הבתים! נכון שהוא מוכשר?!
תלמידים מקבלים מפה של עיר מיסתורין ואין הם יודעים את שמה. אני מציעה להדפיס את המפות על A3, לגלגל את המפות ולקשור בסרט.
Students get a map of a mystery land.
This is the map that they get. There is a fact file to complete about each home/school and riddles in the middle. |
לאחר מכן הם מטיילים במסדרון בית הספר ומחפשים את תמונות הבנינים שבמפה. הם רואים בנינים וטקסט מתחת לכל ציור של בניין שבו אדם מציג את עצמו ואת הבניין שלו. השם של האדם חשוב. הם צריכים אותו כדי לענות על החידות ולגלות את שם העיר. באותו הזמן הם ממלאים fact file לכל בניין במפה שלהם.
Students walk around the hallway and look for the houses and schools they see on the map. They read the information written under each one and they fill in a fact file on their map. The name of the person that lives in the house, is important, they will use this to solve the riddles that is in the middle of the map.
יש לתלות ברחבי המסדרון (או ברחבי בית הספר) את כל הטקסטים עם התמונות של הבניינים:
Hang these in the hallway in different places so students will walk around and look for the pictures (or even around the school).
באותו הזמן הם גם עונים על חידות הנמצאות במרכז המפה.
בכל פעם עליהם לנחש מה השם של האיש שגר בבית מסוים ולרשום את האות הראשונה של השם שלו.
למשל:
There is a fish in my house. ---> H
לבסוף חיבור האותיות יחד יביא לשם של העיר המסתורית.
At the same time, they try to solve the riddles written in the middle of the map, they write the first letter of the person that lives in the house. for example:
There is a fish in my house. ---> H
At the end, all those letters will be the actual name of the mystery landץ
This is a code they need to find.
הילי
תגים: משחקים, חדשנות, עברית
games, gamification
games, gamification
11 תגובות
יש לך לב ענק. אין מילים!!! פשוט אין!!!
מוכשרת, שנה טובה ומתוקה!
יופי של פעילות !
שאלה...כמה זמן לוקח לכיתה לעשות את הפעילות? שיעור אחד או שניים?
ומה עושה זוג שסיים את הפעילות מהר?
יופי של פעילות !
שאלה...כמה זמן לוקח לכיתה לעשות את הפעילות? שיעור אחד או שניים?
ומה עושה זוג שסיים את הפעילות מהר?
לא ממש הבנתי את החידות למה התשובה היתה h.. אשמח להסביר.. תודה