שימוש בשירים ללימוד דיאלוגים


מיומנויות שיחה הן חלק מתוכנית הלימודים ולימודי שפה.  
בזמן האחרון ניסיתי למצוא דרכים לקחת language chunks המהווים חלק מדיאלוגים שונים, המופיעים בספרים השונים ולהפוך אותם לשירים.  דרך מצויינת לתת לתלמידים המוזיקלים (כסגנון למידה) הזדמנות לזכור chunks. 
זה הערוץ שפתחתי ביו טיוב בסופו של דבר תוכלו לראות את שמונת השירים פה. 
כמה הייתי רוצה לדעת לנגן על גיטרה! הבעתי את רצוני בהזדמנויות שונות והיו אפילו מורים שניסו לעזור לי להלחין שירים כמו אריאלה אוריון ומורן שריר. אפילו חקרתי קצת את האפליקציה Garage Band כדי לראות אם אפשר להכין שם פלייבק לשיר. אפשר, עוד לא עשיתי זאת. 

לשמחתי בבית ספרינו ישנם מתנדבים מעמותת "ידיד לחינוך". לפני כשבוע הצטרף אליי לכיתה מתנדב בשם בנג'י טיילור בעל רקע רב בהוראת האנגלית באמצעות שירים. כמה נפלא!
שאלתי אותו אם הוא יודע להלחין שירים, שהרי בשבוע הבא כבר נתחיל ספר חדש "Click 3" ואני רוצה להכין שיר על הדיאלוג הראשון בספר. בנג'י אמר שישמח להלחין את השיר ולהגיע עם הגיטרה. 



שלחתי לו במייל את המילים לשיר מהתרגיל בעמוד 20 בספר Click 3.

What's your name?
My name is Danny. 
What grade are you (in)?
I'm in grade 4.
What's your email?
__@gmail.com
How old are you?
I'm ten years old. 


בנג'י בהתחלה חשב שישיר את השיר רק פעם אחת! אבל הייתי צריכה להגיד לו להכין טוב טוב את מיתרי הקול, אנחנו הולכים לשיר את השיר לפחות 15 פעמים. השיר הרי צריך להידבק :)
להלן התוצאה אחרי כמה פעמים: (אם הוידאו לא נפתח לחצו פה).


זה עובד!!
בשיעור שאחרי עשינו תאטרון בובות עם אותו הדיאלוג. הבנות עשו את הדיאלוג בשירה! בדיוק באותה מנגינה! למרות, שלא ביקשתי ולא אמרתי... הם פשוט הצליחו לעשות את הדיאלוג בזכות השיר:




לדוגמאות לעוד שעורי תאטרון בובות תוכלו לקרוא בפוסט הקודם. 

לעוד פעילויות שיחה באנגלית תוכלו לקרוא בפוסט אחר בשם "לדבר לדבר לדבר באנגלית".

תוכלו להציע לי חברות בפרופיל: הילי זוורו כדי לראות עוד דברים שאני עושה בכיתה. 

הילי


tags: songs, games, efl, english
עברית, חדשנות


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות