חבילה עוברת כפתיחה לשנת הלימודים



ניסיתי לחשוב אילו פעילויות כדאי לעשות עם הכיתה ביום הראשון ללימודים אבל לא רציתי להתחיל בסבב חוויות כי הרבה ילדים נשארים לא פעילים בזמן הסבב. החלטתי להכין חבילה עוברת כדי "לחמם" אותם לקראת השיתופים מחוויות החופש וכדי לגרום לכולם להיות פעילים (בהעברת החבילה אחד לשני בזמן המוזיקה) וגם כדי לגרום לכולם להתרגש ולקוות שהחבילה תגיע אליהם בזמן שברקע מתנגנת מוזיקה קצבית שמכניסה אווירה כיפית.
החלטתי על חבילה עוברת שבה יהיו שאלות שקשורות לחופש אבל גם לגיבוש הכיתה, כי הם למעשה לא ראו אחד את השני חודשיים. שילבתי כל מיני סוגי שאלות: על החופש, על שילוב תלמידים אחרים וגם משימות מצחיקות, קלילות וכייפיות.

לחצו כאן כדי להוריד 12 הפתקים לחבילה העוברת.






תחילה שמים את המתנה. היה לי קשה לחשוב על מתנה. מצד אחד מתנה אישית יכולה לגרום לקנאה ורגשות לא נעימים בקרב מי שלא זכה. מצד שני לא רציתי שהמתנה תהיה ממתקים לכל הכיתה מכיוון שאינני מכירה את התלמידים, זו כיתה חדשה בשבילי. החלטתי לתת בכל זאת מתנה אישית אבל חינוכית, מחברת רגילה עם כיתוב באותיות. אני משערת שהדבר לא יגרום לקנאה גדולה כמו אם הפרס היה משהו מאוד יקר או ממתק.

את המדבקות בשביל הכיתוב אפשר לקנות בכל חנות יצירה. כתבתי על המחברת "בהצלחה בכיתה ג'" ובכך יצרתי מתנה שהיא גם שימושית, חינוכית, אישית ורלוונטית ליום הראשון של כיתה ג'. 


ואת המחברת עטפתי בנייר מתנה כדי שיראו שזו המתנה הסופית והמשחק נגמר:



כך נראית החבילה מפנים:



לבסוף החלטתי לעשות דף שהוא "שער" או ההתחלה של החבילה העוברת בצרוף מדבקה של סמיילי מחזיק מתנה!...

לא לשכוח להוסיף מוזיקה טובה ברקע ולהגיד לתלמיד אחד או תלמידה לעצור את המוזיקה כל כמה שניות:



הילי


תגים: עברית, חדשנות, משחקים

הוסף רשומת תגובה

4 תגובות

מוריה אמר/ה…
רעיון מקסים! לקחתי :)
Hili Zavaro אמר/ה…
נהדר! תהנו!
Unknown אמר/ה…
מקסים :) האם יש לך את הקובץ?
Unknown אמר/ה…
קובץ השאלות כמובן...